تحقیق درباره زمستان و تابستان . از مارگون تا دنا

تحقیق درباره زمستان و تابستان . از مارگون تا دنا

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 14 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

كهكليويه و بوير احمد استاني است با چهار فصل طبيعي ان گاه كه جنوب آن از هرم گرماي تابستاني بي تاب است در شمالش كوه‌ها هنوز رد برف بر سينه دارند . اين استان از جنوب راهي به دريا دارد با 50 كيلومتر تا خليج فارس و در شمال مملو از چشمه سارها و كوههاي بلند وضعيت جغرافيايي استان كهكيلويي و بوير احمد زيبايي هاي طبيعي خاصي به اين استان بخشيده است . به گونه اي كه درياچه مور زرد- زيلايي،  درياچه كوه گل،  تالاب ها،  رودخانه هاي متعدد،  چشمه ها،  سرآب هاي زياد و حضور عشاير زمينه هاي بسيار مساعدي راجهت بهره برداري هاي گردشگري از اين ناحيه فراهم آورده اند . حاشيه رودخانه ها در پيوند با چشم انداز زيبايي قلعه ها و ارتفاعات از يك سو و زيبايي آبشارهاي بلند و پرآب مارگون . بهرام بيگي . كنج بنار، ياسوج و ده ها چشمه و سراب از سوي ديگر، اين استان را به يكي از زيباترين مناطق طبيعي ايران تبديل كرده است.

محل استقرار درياچه كوه گل يكي از زيباترين نواحي استان كهگيلويه و بويراحمد است كه در فصل مملو مي شود. بيشتر ساكنان كنوني استان كهگيلويه و بويراحمد از تبار ايل جاكي هستند كه در تاريخ گزيده از آنها نام مي برد، ايل جاكي از تبار آريايي بوده و با خودگويشي فارسي تبار از شاخه لوسي را به اين منطقه آورده است.

وضعيت جغرافيايي و اقليمي استان كهكيلويه و بويراحمد؛ زيبايي هاي خاصي به اين استان بخشيده است . اطراف رودخانه ها در پيوند با چشم انداز زيباي قلل و ارتفاعات از يك طرف و زيبايي آبشارهاي بلند و پرآب مارگون، بهرام بيگي، آبشار ياسوج و كنج بنار و ده ها چشمه و سرآب از طرف ديگر، اين استان را به يكي از زيباترين مناطق گردشگري تبديل كرده است . استان كهگيلويه و بويراحمد به علت فراواني مناطق مرتفع و بادهاي مربوط در هر دو منطقه سردسير و گرمسير از ميزان بارندگي – بشار، نازمكان، ماربر، ياسوج، دره آجم ، گرد آوه، قلات، خيرآباد در استان شده، در مسير رودخانه هاي استان، تندآب ها و گاهي آبشارهاي زيبايي به وجود آمده است و چون اين رودها اغلب از قعر دره‌ها و داخل ارتفاعات عبور مي‌كنند عليرغم قابليت‌هاي مختلف اين توريستي كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند. ديگر رودخانه هاي استان كهگيلويه و بويراحمد عبارتند از آبشار يخي مهريان پديده طبيعي را در استان كهگيلويه و بويراحمد است كه بر اثر سرماي بيش از حد، آبشار روان و جاري در كوه مريان در فصل زمستان به ميلي يخي تبديل مي شود


دریافت فایل


تحقیق درباره زمستان و تابستان . از مارگون تا دنا

محیط زیست,منابع طبیعی,رشته کوه زاگرس

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید