تحقیق درباره اتحاد ملي و انسجام اسلامي

تحقیق درباره اتحاد ملي و انسجام اسلامي

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 52صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

عدالت محور اتحاد ملي و انسجام اسلامي است. وحدت نياز اساسي هر جامعه‌ي بشري است، افرادي كه به نوعي زندگي اجتماعي دارند براي حفظ بقاي خود به اتحاد و همستگي نيازمندند. هر اجتماعي به شرطي مي‌تواند وحدت داشته باشد كه عصمت و عدالت را رعايت كند، بروز و وجود اختلافات در ميان جوامع بشري اقتصادي و اعتقادي است. تا زمانيكه مشكلات اقتصادي و اعتقادي حل و فصل نشود نمي‌توان انتظار وحدت داشت.

عواملي كه سبب آسيب‌پذيري مسلمانان مي شود، عبارتند از:

الف: يك دسته عواملي كه از حاكميت ها سرچشمه مي گيرند و آن اينكه پس از تشكيل شوراي سقيفه و غصب خلافت اسلامي و تسلط خلفاي اموي و عباسي، روند حكومت اسلامي تغيير يافت و زمامداران اسلامي با توجه به اعمال و رفتار امپراطوري ايران و روم خلافت را به سلطنت مبدل كردند كه نتيجه‌ي آن ايجاد تغيير و تحول در ارزش ها و آرمانهاي اسلامي گرديد. ديگر اينكه خلفا به لهو و لعب و عياشي گرايش يافته و دربار خلافت خود را به كانون فساد مبدل ساختند.

در نتيجه سبب از ميان رفتن عدالت اجتماعي، عدم اتحاد و همبستگي و ايجاد تفرقه و عدم توجه به علم آموزي شد.

ب: عوامل ديگر به خود مردم مي گردد كه در اين خصوص مي توان بي‌توجهي به تعليم و ارزش هاي اسلامي به هدر رفتن نيروهاي فكري جامعه، انهدام و نابودي شخصيت جامعه اسلامي، افراط و تفريط در ارزش ها را نام برد.


دریافت فایل


تحقیق درباره اتحاد ملي و انسجام اسلامي

تحقیق درباره اتحاد ملی و انسجام اسلامی ,انسجام اسلامی , اتحاد ملی

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید