دردهای زودرس زایمان ( پارگی زودرس پرده ها )(۶۱صword)

دردهای زودرس زایمان ( پارگی زودرس پرده ها )(۶۱صword)

مقاله دانشگاهی دردهای زودرس زایمان ( پارگی زودرس پرده ها ) ۶۱ صفحه با فرمت word بوده و قابل ویرایش می باشد.

قسمتی از متن این مقاله؛

......... دوشاخه و دي دلفيک (didelphic) به ترتيب داراي پيش آگهي بهتري هستند. در بيماران مبتلا به RPL، شيوع اين اختلالات آناتوميک تقريباً 15-10% است. علت دفع محصولات حاملگي در زنان مبتلا به آنوماليها رحمي نامشخص است، البته کاهش خونرساني و تداخل با جايگزيني طبيعي و placentation و کاهش اندازه حفره رحم از دلايل ذکر شده مي باشند.
در اکثر موارد، برداشت ديواره رحم توسط هيستروسکوپ، جايگيزن متروپلاستي (metroplasty) شکمي شده است. اين عمل مي تواند در شرايط سرپايي انجام شود و نياز به انجام سزارين را کمتر مي کند. درصد تولد زنده بعدي بيش از 80% است. رفع چسبندگي و برداشت ميومهاي زيرمخاطي نيز مي تواند از طريق هيسترسکوپي انجام شود.
مسائل غدد داخلي (Endocrine problems)
 
نقصان فازلوئتال (luteal-phase deficiency) اصطلاحي است که بر سر آن اختلاف نظر وجود دارد و به عملکر غيرطبيعي تخمدان با توليد ناکافي پروژسترون يا اثر نامناسب پروژستورن روي اندومتر اشاره دارد. بيماران مبتلا به LPD مشخصاً داراي سيکل هاي کوتاه قاعدگي، فواصل کمتر ار 14 روز بعد از تخک گذاري، و نازايي ثانويه با دفع
مکرر زودرس محصولات حاملگي هستند. علت دقيق دفع محصولات حاملگي در بيماران مبتلا به LPD مشخص نيست، اما ترشح پروژسترون توسط جسم زرد براي حمايت اندومتريوم، تا زمان توليد پروژسترون توسط جفت در حدود هفته هاي 6 تا 8 حاملگي، لارم است. علل زمينه ساز LPD شامل کاهش هورمون رها کننده گنادوتروپين (Gnrh)، کاهش هورمون تحريک کننده فوليکول (FSH)، هورمون لوتئينيزه کننده ناکافي (Inadequate LH) استرئيدوژنژ (steroidogenesis) ناکافي تخمدان، و اختلالات گيرنده اندومتري است.
بعلت عدم توافق بر مشخصه هاي لازم براي تشخيص، شيوع واقعي اين حالت نامشخص است. آزمايشاتي که موردقبول مي باشند. عبارتند از: بيوپسي اندومتر و اندازه گيري پروژسترون سرم در فازلوتئال. هر دو آزمايش براي اواخر فاز لوتئال زمانبدي شده اند. بيوپسي اندومتر از لحاظ بافت شناسي تاريخ گذاري شده است و يک فاصله بيش از 2 تا 3 روز مشکوک در نظر گرفته مي شود.
به علت طبيعي بودن اسپوراديک اين تأخير اندومتر از لحاظ بافت شناسي، در زناني که هيچگونه مشکل باروري ندارند، بايد با بيوپسي مکرر نتيجه را قطعي نمود.
سابقه جايگزين کردن پروژسترون براي LPD به مشاهداتي برمي گردد که در آن با برداشت جسم زرد به روش جراحي قبل از هفته 6 تا 8 بارداي، سقط خودبخود رخ داده است. شايع ترين درمان پيشنهاد شده مصرف 25mg پروژسترون به صورت شياف داخل واژن صبح و شب بعد از تخمک گذاري و ..........


دریافت فایل


دردهای زودرس زایمان ( پارگی زودرس پرده ها )(۶۱صword)

خرید مقاله word,خرید مقاله آماده,خرید مقاله دانشگاهی,خرید مقاله پزشکی,

علوم پزشکی

فایل های جدید