دینا فایل / تحقیق-بازاریابی در ایران(42صفحه)
تحقیق-بازاریابی در ایران(42صفحه)
كشور ايران با تنوع وسيع آب و هوايي در پارهاي از مناطق آن در زمينه توليد برخي از محصولات كشاورزي نظير پسته،خرما،كشمش،بادام،گردو،زعفران و زيره و زرشك از مزيت نسبي قابل توجهي برخوردار است،لذا جهت اتخاذ سياستهاي مطلوب در زمينه بهبود نظام بازاريابي و بازاررساني و توسعه صادرات آنها نياز به مطالعات اقتصادي به صورت علمي حائز اهميت ميباشد.ايران به عنوان بزرگترين توليد كننده زيره و زرشك دنيا هنوز در بازار جهاني جايگاه مشخص و روشني ندارد و مجبور است به دلايلي از جمله تبليغات منفي رقبا محصول خود را به كمتر از نصف قيمت جهاني بهفروش رساند لذا در اين مطالعه وضعيت بازاريابي و بازاررساني اين محصولات به صورت مطالعهاي موردي در مناطق عمده كشت استان خراسان مورد بررسي قرار گرفته است.از جمله اهداف اين مطالعه:بررسي و شناخت عمليات بازاررساني زيره و زرشك،تعيين مسير،حاشيه،سود،كارايي و ضريب هزينه بازاريابي زيره و زرشک، برآورد هزينه خدمات بازاريابي و بررسي عوامل موثر بر حاشيه بازاريابي زيره و زرشك و ارائه راهكارهاي مناسب جهت بهبود وضعيت بازاريابي زيره و زرشك مي باشد.با توجه به فقدان انتشار مطالعات اقتصادي جامع در زمينه هاي فوق،در مورد زيره سبز و زرشك ايران ضرورت و اهميت اين تحقيق را نيز ايجاب مينمايد.
40 صفحه
ورد
بازاریابی در ایران