تحقیق درباره شرح حال حضرت شاهچراغ(ع)

تحقیق درباره شرح حال حضرت شاهچراغ(ع)

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 19 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

 

 

حضرت سيد امير احمد عليه السلام مقلب به ((شاه چراغ)) و ((سيد السادات الاعاظم)) فرزند بزرگوار حضرت موسي بن جعفر (ع) و برادر امام علي بن موسي الرضا است.

پسران امام هفتم عليه السلام بنا به مشهور نوزده نفر مي باشند. حضرت احمد بن موسي (ع) و محمد بن موسي (ع) از يك مادر كه ((ام احد)) خوانده مي شد متولد گرديدند.

فضائل مادر حضرت شاهچراغ (ع)

علامه مجلسي در كتاب ((مرآت العقول)) در شرح حديث پانزدهم مي گويد:

((و ام احد من امهات اولاده و كانت اعقلهن و اورعهن،‌ و احظاهن عنده، و كان يسير اليها الاسرار و يودعها الامانات))

ام احد مادر بعضي اولاد آن حضرت مي بود و او داناترين،‌ پرهيزگارترين و   گرامي ترين زنهايش در نزد آن حضرت بود كه اسرار خود را به وي مي سپرد و اماناتش را نزد او وديعه مي گذاشت.

در كتاب اصول كافي در باب ((امام در چه زماني مي داند امام است)) آمده است كه حضرت امام موسي (ع) امانت سر بمهري به ((ام احد)) سپردند و فرمودند بعد از شهادت من هركس از اولاد من در طلب اين امانت آمد خليفه و جانشين من است. با او بيعت نما كه جز خدا كسي خبر از اين امانت ندارد. بعد از شهادت امام موسي (ع)، حضرت رضا عليه السلام به نزد ام احد آمدند و امانت پدر را طلبيدند. ام احد به گريه افتاد و دانست كه امام عليه السلام شهيد شده اند. پس آن بانوي محترمه امانت را بر حسب وصيت آن حضرت به امام رضا (ع) تقديم نمود و با ايشان به عنوان امام هشتم شيعيان بيعت كرد.


دریافت فایل


تحقیق درباره شرح حال حضرت شاهچراغ(ع)

تحقیق درباره شرح حال حضرت شاهچراغ(ع),حضرت شاهچراغ(ع),شاهچراغ

علوم انسانی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید