تحقیق درباره بخش مونتاژ و مونتاژ

تحقیق درباره بخش مونتاژ و مونتاژ

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

اين واحد ابتدا سفارش مورد نظر را مونتاژ مي‌كند و در حين مونتاژ قطعاتي كه نياز به تعويض و يا تعمير دارد مشخص مي‌شود يعني در واقع روي سفارش كار كارشناسي انجام مي شود كه كار كارشناسي از طريق تست‌هاي مختلف انجام مي‌شود و پس از ابعاد سنجي (كارشناسي مكانيكي) در خصوص ساخت يا اصلاح و يا سالم بودن قطعه تصميم‌گيري مي‌شود كه گفته خواهد شد و اگر امكانش فراهم گردد قطعه مورد نظر را تعمير مي‌كنند يا سفارش مي‌دهند كه ممكن است شامل قسمتهاي زير شود. 1- پيگيري كپي 2- نياز به ابعاد سنجي وجود داشته باشد 3- درخواست بيرنگ و زغال 4- اگر ؟ دچار آرك شود اشكال را برطرف مي‌كنند. ...

انواع تست‌هاي الكتريكي

1- تست هسته (فوكو) 2- تست مقاومت اهمي 3- تست اندوكتاس 4- تست سرج

5- تست مقاومت عايقي (ديگر)

تست هفته

مي‌دانيم كه جريان و دور از روابط زير به دست مي‌آيند  و  D=D1+25+B

كه L طول هفته

D‌قطر داخلي

S‌عمق شيار هسته

B كف شيار تا پشت هسته

در اين تست تعدادي دور سيم پيچ روي هسته مي‌پيچد تا به NI ‌ مورد نظر برسيم با اعمال جريان هسته شروع به گرم شدن مي‌كند. پس با كمك ترمومتر دماي MAX‌و min را مي‌خوانيم (البته به فاصله زماني مختلف)

نتيجتا اختلاف بين max و min نبايد بيشتر از 10 سانتي‌متر شود.

؟ تست مقاومت و اندوكتاس: مقاومت اندوكتانس را مي‌توان به راحتي اندازه‌گيري كرد.

d) تست مرجع:

براي تست اينكه تيغه‌هاي كلكتور در گام قطبي به هم اتصال نداشته باشند به كار مي‌رود.

براي تشخيص اينكه اتصال حلقه (شكل موج ولتاژ ضربه بر روي‌ هادي‌ها كه تابعي از R , L‌ مي‌باشد.

نكته مهم: سيم‌بندي اتماتور Dc‌ با Ac‌خيلي فرق مي‌كند.

مرحله تست و راه‌اندازي يك ژنراتور سنكرون:

در هنگام تست، عامل مكانيكي با استفاده از يك تراكنش موتور تامين مي‌شود جريان Ac به روتور داده مي‌شود و با استفاده از يكسوساز اين جريان dc مي‌شود. جريان dc روتور اصلي هنگام چرخش يك ميدان گردان توليد مي‌كند كه با قطع سيم پيچ‌هاي آتاتور برق AC‌توليد مي‌شود.

جريان موتور با توجه به پلاك موتور در حالت بارداري و بدون بار مي‌بايست سنجيد. و اندازه‌گيري شود كه از حد مجاز بالاتر نباشد كه خود باعث بروز مشكل خواهد شد. در دست B‌اندازه‌گيري جريان بي‌باري، ولتاژ ويژه (افقي، عمودي، محورهاي) و دماي بيرينگ‌ها اندازه‌گيري شود.

دلايل گرم شدن موتورها: 1- زياد بودن گريس 2- كمبود گريس 3- خرابي بيرينگ 4- هم محور نبودن روتور 5- سايش قطعات از قبيل درپوش و پشت بلبرينگي 6- خرابي شفت و عامل نشيمن بلبرينگ 7- خرابي كپه‌ها 8- عدم انتخاب ببرينگ متناسب با دور روتور.

انواع بيرينگ‌ها

بيرينگ‌ها معمولا شامل دو دسته هستند: 1- بلبرينگ 2- رولبرينگ

معمولا بيرينگ‌ها بر اساس اطلاعاتي كه بر روي بدنه آنها ثبت مي‌شود دسته‌بندي مي‌شوند كه شامل دور بالا و دور پايين و عمود كار بودن يا افق كار بودن آنها مي‌شود.

پارامترهايي كه بايد مورد توجه قرار گيرد 1-ويبره 2- دما  3) جريان 4) ولتاژ 5)صدا

ويبره بايستي در محدوده قابل قبول و مجاز باشد عواملي كه باعث ويبره مي‌شوند عبارتند از: 1- عدم بالانسي روتور 2- مناسب نبودن محل قرارگيري موتور 3- معيوب بودن قطعات (شامل: كپه – دهانه استاتور- بيرينگ شفت- محل ثمين بيرينگ- پشت بلبرينگي- درپوش بيرينگ- هم محور نبودن روتور- كوپل نامناسب)

و....


دریافت فایل


تحقیق درباره بخش مونتاژ و مونتاژ

تحقیق درباره بخش مونتاژ و مونتاژ,مونتاژ,صنعت,صنایع

فنی و مهندسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید