دینا فایل / تحقیق درباره پوستر های تئاتر در ایران
تحقیق درباره پوستر های تئاتر در ایران
↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓
فرمت فایل: word
(قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:13
قسمتی از متن فایل دانلودی:
اولین ایستگاه برخورد مخاطب با كتاب، روی جلد است. روی جلد باید بتواند تعریفی درست از شخصیت و محتوای كتاب به خواننده بدهد و او را برای خریدن ترغیب كند. در عین حال به صداقت خود برای ارتباط با محتوای كتاب وفادار باشد. طراحی جلد كتاب از سوی ناشران حرفهای، جدی تلقی میشود، در حالی كه برخی ناشران اهمیت چندانی به آن نمیدهند. برای كندوكاوی در چگونگی طراحی جلد كتاب و الزامات این فرایند هنری پای حرفهای مهرداد كشتیآرا مدیر گروه گرافیک دانشگاه هنر نشستهایم.
مهرداد كشتی آرا شروع پروسه طراحی جلد كتاب را اینگونه بیان میكند: ناشر متن كتاب و اطلاعاتی از قبیل قطع كتاب، تعداد صفحات، نوع صحافی و... را در اختیار طراح قرار میدهد تا طرح جلد براساس آن توسط طراح گرافیک انجام شود. طراح متن كتاب را میخواند و با توجه به اطلاعات و دانش گرافیک خود، تصویری را كه ممكن است برگرفته از مهمترین بخش كتاب یا به گونهای بیانگر محتوی و پیام كتاب باشد، یا به خواننده كمک كند كه در جریان كتاب قرار گیرد، برای جلدكتاب طراحی میكند.
به طور مثال اگر تصویر یكی از شخصیتهای كتاب روی جلد كشیده شود و خواننده این تصویر را روی جلد ببیند و شروع به خواندن كتاب كند خود به خود آن شخصیت داستان و چهره قهرمان را تجسم میكند و به این ترتیب ارتباط نزدیکتری بین متن كتاب و خواننده برقرار میشود.
در بعضی موارد طراح از تایپوگرافی برای طرح روی جلد بهره میبرد كه در این حالت نیز نوشته باید مناسب حال و هوای متن كتاب باشد. گاهی ممكن است كه طراحی جلد برای كتابهای علمی باشد در اینجا طراح میخواهد نشان دهد كه موضوع این كتاب با سایر كتابها متفاوت است این كتاب شیمی، فیزیک، ریاضی یا هندسه است. اینها مسایل اولیهای است كه طراح هنگام كار كردن بر روی جلد باید آنها را بداند.
كشتی آرا میگوید كه طی چند سال فعالیتی كه با ناشران گوناگون داشته، آنها انتظار دارند طراح، جلدی ارایه دهد كه فقط به فروش بیشتر كتاب بیانجامد. هرچند كه منكر این نیست كه یک طراحی خوب به فروش بیشتر كتاب كمك میكند، اما بعضیها در این مورد تنها به دید بازاری مینگرند و اگر تصویری به دروغ روی جلد كشیده شود كه ربطی به داستان هم نداشته و فقط جذاب باشد و فروش بیشتری داشته باشد ترجیح میدهند كه این اتفاق بیافتد و بر این اساس چنین ناشری كار را به كسانی میسپارد كه تازه كار هستند و اغلب تنها دستمزد كار برای آنها مهم است. او میگوید این طراحان هرچه كه ناشر میگوید انجام میدهند درحالی كه یک طراح خوب به كارخود پایبند است و به اصول و قواعد كار خود اعتقاد دارد و این توانایی را دارد كه بتواند ناشر را قانع كند.
البته اكثر ناشران قدیمی اطلاعات خوبی هم در مورد كار خودشان و هم كار طراح دارند و میدانند كه طرح جلد را باید به كدام طراح سفارش بدهند. بعضی از ناشران كه به كیفیت و نام خود توجه ندارند و ترجیح میدهند به جای طراح با یک اپراتور كار كنند، سفارش جلد را به یكی میدهند كه مطابق دستور آنها كار را برایشان انجام بدهد، این گونه ناشران فقط میخواهند كه كارشان راه بیافتد و به كیفیت و زیبایی كار نیز توجهی ندارند.
و...
تحقیق درباره پوستر های تئاتر در ایران,پوستر های تئاتر در ایران,پوستر,های,تئاتر,در,ایران