مقاله بررسي عشق در جامعه امروزي

مقاله بررسي عشق در جامعه امروزي

مقاله-بررسي-عشق-در-جامعه-امروزي

مقاله بررسي عشق در جامعه امروزي

 

امروز يکي از خلاهايي که در دنياي اروپا و آمريکا وجود دارد خلا عشق است. در کلمات دانشمندان اروپايي زياد اين نکته به چشم مي خورد که اولين قرباني آزادي و بي بند و باري امروز زنان و مردان، عشق و شور و احساسات بسيار شديد و عالي است. در جسماني امروز هرگز عشق هايي از نوع عشق هاي شرقي از قبيل عشق هاي مجنون و ليلي، و خسرو شيرين رشد و نمو نمي کند.

از اين داستانها مي توان فهميد که زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترس مرد تا کجا پايه خود را بالا برده است و تا چه حد سرنياز مرد را به آستان خود فرود آورده است! قطعاً درک زن اين حقيقت را در تمايل او و به پوشش بدن خود و مخفي کردن خود به صورت يک راز تاثير فراوان داشته است.

ماهيت عشق:

پيچک عشق وقتي به پاي عاشق پيچيد او را بي قرار و شيدايش مي کند و آن قدر مي پيچد و مي خراشد و مي مکد و بالا مي رود تا رمق حيات عاشق را بگيرد و هر چه شيره وجود آدمي را مي گيرد و جسم مادي او را تضعيف مي سازد به جان و روان مشتاق او باز پس مي دهد و پروازيش مي کند. آن گاه جان از جسم برآمده و رها شده، آزاد و سبکبال و بي قرار در عرصه زمين و زمان به جولان درمي آيد و شهپر سعادت بخش عشق را به تمامي آفاق مي گستراند.

تعريف عشق:

عشق از نظر لغوي همانطور که پيش تر عرض کردم نام گياهي در زبان عربي به نام «عشقه» است که در فارسي به آن پيچک مي گويند که به هر چيز برسد دور آن مي پيچد، مثلاً وقتي به يک گياه ديگر مي رسد دور آن چنان مي پيچد که آن را تقريباً محدود و محصور مي کند و در اختيار خودش قرار مي دهد.

تفاوت و شباهت عشق حقيقي و مجازي:

عشق حقيقي و عشق مجازي، در يک چيز مشترکند که عبارت از کشش به سوي معشوق باشد، اما در يک چيز هم از هم متمايزند که فرق عمده بين آن دو محسوب مي شود و آن عبارت از اشباع و عدم اشباع عاشق از معشوق است.

دانلود فایل


مقاله بررسي عشق در جامعه امروزي

دانلود مقاله بررسي عشق در جامعه امروزي ,دانلود ,ماهيت عشق ,مقاله بررسي عشق , تعريف عشق ,عشق حقيقي ,عشق مجازي ,دانلود مقاله ,بررسي عشق در جامعه, کسب درآمد اینترنتی , کسب درآمد از اینترنت

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید