مقاله بررسی تولید مثل

مقاله بررسی تولید مثل

مقاله-بررسی-تولید-مثل

قسمتی از متن:
جانوارن هم، براي توليد مثل، به سلول هاي نر و ماده نياز دارند. گامت نر اسپرم و گامت ماده تخمك نام دارد كه در اندام هاي توليد مثلي نر و ماده به وجود مي آيند در همه مهره داران و بعضي از بي مهره ها، جانور نر و ماده از هم جدا هستند. اما در بعضي بي مهره‌ها از  قبيل اسفنج‌ها، مرجان‌ها، بعضي از كرم‌ها و نرم تنان، مانند گياهان، اندام توليد مثل نر وم اده در بدن يك فرد است ( نر- ماده اند). جانوران گرچه در توليد مثل جنسي روش هاي مختلفي دارند ولي دو ويژگي مشترك در اين روش ها وجود دارد كه در قالب شرايط گوناگون ساختار بدني و محيطي آن‌ها به شكل‌هاي مختلفي بروز ميكند.
الف – ايجاد امكان لقاح: گامت ها بايد با يكديگر برخورد كنند تا بتوانند تركيب شوند و سلول تخم را ايجاد نمايند. گر چه اغلب، گامت نر- بر خلاف گامت ماده – متحرك است اما معمولاً براي برخورد با هم به شرايط محيطي وابسته اند، بنابراين، براي انجام لقاح شرايط مكاني و زماني خاصي لازم است.
از نظر شرايط مكاني، لقاح ممكن است در بيرون بدن جاندار صورت بگيرد ( مانند بسياري از بي مهره گان، ماهي ها و دوزيستان) يا آن كه در داخل بدن باشد ( مانند خزندگان، پرندگان و پستانداران و بسياري از گياهان) در حالت اول آن را لقاح خارجي و در صورت دوم، آن را لقاح داخلي گويند.

فهرست:
بحث كنيد
توليد مثل در آدمي
توليد مثل جنسي در جانوران
نكته
انواع لقاح
نكته
پستانداران
دستگاه توليد مثلي نر
دستگاه توليد مثلي مرد
بيضه ها
مراحل اسپرم سازي ( اسپرم ماتوژنز) در بيضه
اسپرم
ساختار اسپرم
مسير عبور اسپرم
هيپوفيزيشين  
ترشح كنادوترومين
نكته
دستگاه توليد مثل ماده
نكته
وقايع تخمدان در طول دوره جنسي
وقايع رحم در طول دوره جنسي
نكته
لقاح
مراحل لقاح
راههاي جلوگيري از بارداري
تقسيم و جايگزيني
بلاستوسيست شامل
علت ايجاد دوقلوهاي همسان
دوران بارداري
پرده هاي جنسي
نمو رويان
نمو جنين
چگونگي زايمان
نمونه سوالات
دانلود فایل


مقاله بررسی تولید مثل

پزشکی,انواع لقاح,پستانداران,دستگاه توليد مثلي نر,دستگاه توليد مثلي مرد,اسپرم ,ساختار اسپرم,دستگاه توليد مثل ماده,تولید مثل ,جانوران ,تخم گذار ,جنين ,لقاح خارجي,دانلود تحقیق در مورد تولید مثل,فرایند تولید مثل,تولید مثل جانوران,دانلود م

جانور شناسی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید