ارائه طرح هاي خلاق و ايده هاي نو در آموزش شيمي

ارائه طرح هاي خلاق و ايده هاي نو در آموزش شيمي

ارائه-طرح-هاي-خلاق-و-ايده-هاي-نو-در-آموزش-شيمي

چكيده:
زندگي بدون يادگيري و آموزش، همچون مردابي در حال تقليل و فساد است. از زماني كه آموزش و ياددادن شروع شد، نحوه انجام دادن اين فعاليت يعني چگونگي آموختن و روش هاي تدريس مورد توجه دست اندركاران قرار گرفت.
در مسير تاريخ، فنون، مهارت هاي گوناگون در زمينه روش هاي تدريس، توليد و ارائه شده است و روش هاي تدريس جزو مهارت هاي فني و حرفه اي معلمان محسوب مي شود و هنر معلم در كيفيت انتقال و اجراي آنهاست.
در اين تحقيق  انواع روش هاي تدريس فعال كه بتواند يادگيري مؤثر و اكتشافي ايجاد كند و همچنين فعاليت هاي دانش آموز را تقويت كند ارائه شده تا معلم بتواند با ابتكارات و نوآوري هاي خود در تدريس خود از روش علمي استفاده كند.
يادگيري داراي سطوح مختلفي است كه شامل به خاطر سپردن- درك و فهم- كاربرد- تجزيه و تحليل- تركيب و نوآوري و داوري و ارزشيابي است. معلم با آگاهي از اين سطوح بايد تدريس فعال و دو سويه انجام دهد. همچنين در طرح پرسش هاي امتحاني از تمامي اين سطوح سئوالات طرح نمايد تا دانش آموز بتواند مطالب آموخته شده را عميق تر درك نموده و خود نيز فعاليت علمي انجام دهد و همچنين از نمره خود احساس رضايت و تلاش بيشتر داشته باشد به بيان ديگر نمره وسيله اي شوق انگيز باشد نه براي شلاق زدن براي اينكه دانش آموزان به طور عملي فعال شوند بايد كلاس را گروه بندي كرد طبق تحقيقات انجام شده فقط گروه هاي 3 تا4 نفره كارآيي لازم را دارند و چون دانش آموزان از نظر ويژگي هاي عاطفي و درسي متفاوتند بهتر است كار گروه بندي با توجه به علايق و سطح درسي شان انجام شود تا همه‌ي افراد گروه فعال و مسئول باشند.

فهرست:
چكيده   
مقدمه   
روش هاي تدريس فعال   
توضيح دادن در دبيرستان   
نقشه‌ي مفهومي   
سطوح مختلف يادگيري و طرح پرسش هاي استاندارد   
ارائه تكليف دانش آموزي   
آموزش شيمي به صورت انفرادي و گروهي   
پيشنهاد   
واژگان كليدي   
فهرست منابع   
دانلود فایل


ارائه طرح هاي خلاق و ايده هاي نو در آموزش شيمي

دانلود تحقیق علم تربیتی,تحقیق دبیری شیمی,روش های تدریس شیمی,آموزش شيمي,روش های نوین در تدریس شیمی,تدریس شیمی,روش های خلاق در تدریس,تدریس,تحقیق در مورد روشهای تدریس

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید