بررسي نقش مدرسه در رشد (شامل نقش مدرسه در رشد بدني، عاطفي، عقلاني، اجتماعي و شخصيت كودك)

بررسي نقش مدرسه در رشد (شامل نقش مدرسه در رشد بدني، عاطفي، عقلاني، اجتماعي و شخصيت كودك)

بررسي-نقش-مدرسه-در-رشد-(شامل-نقش-مدرسه-در-رشد-بدني-عاطفي-عقلاني-اجتماعي-و-شخصيت-كودك)

قسمتی از متن:
بعد از خانواده، عامل بسيار مؤثر در رشد و تكامل كودك، به ويژه در جامعه هاي كنوني آموزشگاه است. امروزه بيش از هر زمان ديگر، آموزشگاه در زندگي فرد تأثير دارد، زيرا بيشتر مردم چند سالي از عمر خود را در آموزشگاه گاهي در دانشگاه مي گذرانند به طوري كه مي توان گفت تقريباً 4/3 زنگي انسان در عصر حاضر در آموزشگاه سپري مي‌شود. بهترين گواه اهميت تأثير آموزشگاه در رشد و تكامل كودك، اين است كه او آنچه را در مدرسه ياد مي گيرد در زندگي به كار مي برد.
هر كودك براي اينكه ميان خود و ديگران بستگي فكري برقرار كند ناچار است لااقل خواندن و نوشتن را ياد بگيرد و در هر قدمي از زندگي از آنها استفاده كند. البته، نبايد تصور كرد كه يادگيري به آموزشگاه محدود است بلكه در تمام عمر ادامه دارد و آنچه را كه شخص ياد مي گيرد جزئي از توانايي او را براي سازگاري با محيط تشكيل مي دهد زيرا اساس و پايه زندگي بر استعداد و يادگيري مبتني است. دانش آموزان در دوران تحصيل به خصوص در دوره دبستان و نيمه اول دبيرستان در حال رشد مي باشند و مرتباً تغييراتي در آنها ايجاد مي گردد.

فهرست:
مقدمه 
رشد بدنی 
رشد حرکتی و عضلانی 
رشد حسی 
وظایف معلم در پرورش حواس 
رشد عاطفی 
رشد عقلانی 
رشد هوش 
رشد عقلی و آموزش و پرورش 
رشد اجتماعی 
اثر آموزشگاه در رشد اجتماعی نوجوان 
رشد شخصیت 
تحول نظریات رشد از جنبه علمی 
منابع
دانلود فایل


بررسي نقش مدرسه در رشد (شامل نقش مدرسه در رشد بدني، عاطفي، عقلاني، اجتماعي و شخصيت كودك)

بررسي نقش مدرسه در رشد,تحقیق در مورد نقش مدرسه در رشد کودکان,اثر آموزشگاه در رشد اجتماعی نوجوان,نقش مدرسه در پرورش بچه ها,مقاله بررسی نقش مدرسه در رشد کودکان,وظایف معلم در پرورش حواس ,رشد عاطفی ,رشد عقلانی ,رشد هوش,رشد بدنی ,رشد حرکتی و عض

روانشناسی و علوم تربیتی

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید