پاورپوینت مصرف بیش از حد تریاک

پاورپوینت مصرف بیش از حد تریاک

پاورپوینت-مصرف-بیش-از-حد-تریاک

دانلود پاورپوینت مصرف بیش از حد تریاک،
با فرمت ppt و در 35 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
شايع‌ترين علت مرگ و مير مسموميت‌ها در بيمارستانهاي كشور مربوط به مسموميت با مواد مخدر است. چون مسموميت با مواد مخدر ممكن است سبب دپرسيون تنفسي و  آپنه و آسيب هيپوكسيك مغزي ‌كند.
كلمه Opium از لغت يوناني Opus به معناي عصاره گرفته شده است و به طور اختصاصي به عصاره نوعي گياه به نام Papaver somniferum اطلاق مي‌گردد.
واژه Opiate به تمام آلكالوئيدهاي طبيعي كه از Opium استخراج مي‌شوند اطلاق مي‌گردد.
واژه اوپيوئيدها (Opioids)  به تمام انواع مصنوعي (سنتتيك) و طبيعي داروها كه اعمال شبه مورفيني دارند يا اينكه اثرات خود را به واسطه رسپتورهاي اوپيوئيد اعمال مي‌كند ،‌ گفته مي شود.
تظاهرات باليني مسموميت با اوپيوم
هر بيمار كه با ترياد (علائم سه گانه) دپرسيون CNS و دپرسيون تنفسي و مردمك ميوز به اورژانس مراجعه كند اولين تشخيص براي وي مسموميت با مواد مخدر مطرح مي‌شود. به عبارتي در مسموميت با مواد مخدر هر سه علامت فوق يا برخي از آنها ديده مي‌شود. دپرسيون CNS يعني اينكه بيمار دچار افت سطح هوشياري شده كه از خواب‌آلودگي تا Deep Coma متفاوت است. در دپرسيون تنفسي ابتدا كاهش rate تنفسي (زير 12 عدد در دقيقه)  شروع مي‌شود و سپس حجم جاري (Tidal Volume) كاهش مي‌يابد. در موارد شديد يا عدم درمان مناسب ايست تنفسي (آپنه) به وقوع مي‌پيوندد. آنچه كه سبب مرگ يا سكل مغزي دائم در بيمار مي‌گردد مربوط به دپرسيون تنفسي است نه دپرسيون CNS به عبارتي هيپوكسي ناشي از دپرسيون تنفسي علت اصلي بيشتر موارد مرگ و مير ناشي از مسموميت با مواد مخدر مي‌باشد.





دانلود فایل


پاورپوینت مصرف بیش از حد تریاک

مصرف بیش از حد تریاک, دانلود پاورپوینت مصرف بیش از حد تریاک, پاورپوینت در مورد مصرف بیش از حد تریاک, تحقیق مصرف بیش از حد تریاک, پاورپوینت درباره مصرف بیش از حد تریاک, پاورپوینت راجع به مصرف بیش از حد تریاک, پاورپوینت آماده مصرف بیش از حد تریاک, تحقی,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید