پاورپوینت انواع پوزیشن خوابیدن در جراحی

پاورپوینت انواع پوزیشن خوابیدن در جراحی

پاورپوینت-انواع-پوزیشن-خوابیدن-در-جراحی

دانلود پاورپوینت انواع پوزیشن خوابیدن در جراحی،
با فرمت ppt و در 95 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
تاریخچه جراحی
به احتمال زیاد جراحی قبل از پزشکی به وجود آمده‌است. بر جمجمه های انسانهای ماقبل تاریخ آثاری از سوراخ کردن استخوان با مته دیده می‌شود و در برخی نواحی قطعاتی از استخوانهای آدمی به دست آمده که ظاهر آنها حکم می‌کند این قطعات با آلات تقریبا شبیه به آلات کنونی قطع شده‌اند. هومر از پانسمان زخمها صحبت کرده‌است. در کتب بقراط از بادکشی، فصد، بیرون آوردن پولیپ از بینی، حجامت و غیره مباحث گوناگونی می‌بینیم که در آنها عمل با آهن و آتش انجام می‌گیرد و نیز از مکانیسم و معالجه شکستگی و بکار بردن باند برای بستن زخمها و اصلاح بدن بحثها شده‌است.
در مکتب اسکندریه، جراحی همگام تشریح پیش رفت و در رم نیز کارهای حائز اهمیت مانند جالینوس بسیار است و بنزد عربان جراحی ابوالقاسم جراح قابل ذکر می‌باشد ولی در نزد اعراب جز به سنن یونانی بکارهای تازه‌ای برنمی خوریم. در قرون وسطی علم جراحی در کشورهای مسیحی چون سایر علوم در نزد روحانیان بود ولی عمل جراحی شیوه فرعی برای درمان بود و جز سلمانیها کسان دیگر بجراحی نمی‌پرداختند. در قرن یازدهم میلادی، دانشگاههای غربی شروع به گسترش کردند و در این دوره مکتب سالرن برای نخستین بار لقب دکتر و استاد به دانشوران در این زمینه داد.
دانلود فایل


پاورپوینت انواع پوزیشن خوابیدن در جراحی

انواع پوزیشن خوابیدن در جراحی, دانلود پاورپوینت انواع پوزیشن خوابیدن در جراحی, پاورپوینت در مورد انواع پوزیشن خوابیدن در جراحی, تحقیق انواع پوزیشن خوابیدن در جراحی, پاورپوینت درباره انواع پوزیشن خوابیدن در جراحی, پاورپوینت راجع به انواع پوزیشن خوابید,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید