پاورپوینت معدن فیروزه نیشابور به همراه فایل Word

پاورپوینت معدن فیروزه نیشابور به همراه فایل Word

پاورپوینت-معدن-فیروزه-نیشابور-به-همراه-فایل-word

دانلود پاورپوینت معدن فیروزه نیشابور به همراه فایل Word،
با فرمت ppt و در 56 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
فيروزه چيست؟
فيروزه (Turquoise) يك آلومينو فسفات آبدار مس با فرمول CuAl6(PO4)4(OH)8.5H2O است. نام توركويز (Turquoise) كه به معناي سنگ تركي است، از اين جهت بر روي اين كاني ارزشمند ايراني نهاده شد كه در زمان‌هاي باستان به‌منظور صادرات فيروزه به ساير كشورهاي دور و نزديك، پس از استخراج رگه‌هاي اين سنگ از معادن براي تراش آن را ابتدا به كشور عثماني (تركيه حاضر) فرستاده و سپس قسمت عمده آن از طريق جاده ابريشم به كشورهاي مختلف صادر مي‌شد. از اين رو اروپاييان كه براي نخستين بار اين سنگ را در عثماني مشاهده كردند، نام آن را سنگ تركي نهادند.
شناسنامه معدن
الف-نام ماده معدنی :
فيروزه
ب-نام معدن :
معدن فيروزه نيشابور
ج-شماره و تاريخ پروانه بهره برداری :
100146/4 مورخ 17/1/82
د-نام بهره بردار :
شرکت تعاونی توسعه روستايی معدن فيروزه نيشابور
و-ميزان ذخيره معدن و ظرفِت توليد اسمی ساليانه پروانه بهره برداری
وجود ذخاير بسيار غني در اعماق بيشتر اثبات گرديده است و ظرفيت توليد اسمی طبق پروانه 15000 کيلوگرم می باشد.
با توجه به کارايی بالای کارشناسان خبره سازمان محترم صنايع و معادن ولی به استناد پيچيدگی فراوان کمپلکس تشکيل فيروزه و همچنين گسلهای فراوان منطقه  نمی توان به درستی حجم ذخاير موجود را تخمين زد اما وجود اين ذخاير با شواهد فراوان اثبات شده است با توجه به قيمت فعلی فيروزه در بازار که بين 25 تا 32 هزار تومان برای هر کيلو گرم می باشد  در صورتی که توليد به حد پروانه بهره برداری برسد معدن از حالت ضرر ده بيرون آمده و می تواند سود آور گردد.
دانلود فایل


پاورپوینت معدن فیروزه نیشابور به همراه فایل Word

معدن فیروزه نیشابور به همراه فایل Word, دانلود پاورپوینت معدن فیروزه نیشابور به همراه فایل Word, پاورپوینت در مورد معدن فیروزه نیشابور به همراه فایل Word, تحقیق معدن فیروزه نیشابور به همراه فایل Word, پاورپوینت درباره معدن فیروزه نیشابور به همراه فای,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید