پاورپوینت دبي سنجهاي التراسونيك

پاورپوینت دبي سنجهاي التراسونيك

پاورپوینت-دبي-سنجهاي-التراسونيك

دانلود پاورپوینت دبي سنجهاي التراسونيك،
با فرمت ppt و در 53 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
تاریخچه دبی سنجی
اطلاع دقیقی از این که دبی سنجی برای اولین بار توسط چه کسی به کار گرفته شد ، وجود ندارد .
در مدارک و اسناد به دست آمده از کاوشگری های باستان شناسان در مصر باستان ، شواهدی دال بر استفاده از یک سری سرریز های ابتدایی جهت اندازه گیری دبی آب زراعی دیده شده است .
یادداشتهای از اسکندر مربوط به 150 سال قبل از میلاد مسیح در خصوص محاسبات دبی سنجی  به دست آمده است .
در اسناد و مدارک به دست آمده از فرونتیوس مربوط به 75 سال پس از میلاد مسیح، شرح داده شده است که تعدادی از مردم ساکن رم ، لوله هایی را در داخل لوله های آب شهری قرار می دادند که سطحی صاف تر از لوله های موجود و در نتیجه اصطکاکی کمتر داشتند و به تبع آن، دبی آب ورودی آن ها افزایش می یافت در حالی که میزان آب بها دریافتی به صورت حجمی  محاسبه می گردید .
شواهدی از چین باستان به دست آمده است که نشان می دهد ، چینیان از یک سیستم کنترلی جهت آبیاری و تنظیم میزان آب ورودی به زمین های کشاورزی استفاده می نمودند .
تاریخچه دبی سنجی
از عصر رومن ها ( حدود قرن چهارم ) تا قرن 15 اطلاعاتی در خصوص روش های دبی سنجی ثبت و ضبط نگردیده است .
در نیمه دوم قرن 15 ، لئوناردو داوینچی شروع به انجام یکسری مطالعات در خصوص برخی از پدیده های علمی نمود . او اولین کسی بود که جریان ورتکس و جریان در کانال های باز را ملاحظه و بررسی نمود و ارتباط بین دبی و هد رانشی را به دست آورد .
در قرن 17 ، توریچلی آزمایشاتی را بر روی خروجی مخازن انجام داد که در واقع اصول اولیه تئوری اختلاف فشار بود .
در قرن 18 ، اویلر و برنولی پا به عرصه ظهور نهادند . معادله برنولی که رابطه بین فشار و سرعت سیال را بیان می کند ، یکی از اصول اساسی و پایه ای مکانیک سیالات و رابطه اویلر یک اصل اساسی در توربو ماشین ها است .در همان زمان ، پولنی در ایتالیا اصول اریفیس ها را طرح ریزی نمود .
دانلود فایل


پاورپوینت دبي سنجهاي التراسونيك

دبي سنجهاي التراسونيك, دانلود پاورپوینت دبي سنجهاي التراسونيك, پاورپوینت در مورد دبي سنجهاي التراسونيك, تحقیق دبي سنجهاي التراسونيك, پاورپوینت درباره دبي سنجهاي التراسونيك, پاورپوینت راجع به دبي سنجهاي التراسونيك, پاورپوینت آماده دبي سنجهاي التراسوني,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید