پاورپوینت انعقاد و لخته سازي

پاورپوینت انعقاد و لخته سازي

پاورپوینت-انعقاد-و-لخته-سازي

دانلود پاورپوینت انعقاد و لخته سازي،
با فرمت ppt و در 31 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه :
آب هاي سطحي عموما محتواي انواع مختلفي از ناخالصي هاي كالوئيدي هستندكه باعث كدورت و تاحدودي رنگ مي شوند. براي حذف كلوئيدها بايد ذرات مجراي كلوئيد با هم مجتمع و از نظر اندازه بزرگ شوند. براي اين كار مي توان از مواد شيميايي استفاده كرد. اين مواد نيروهايي را كه موجب پايداري ذرات كلوئيدي مي شوند خنثي مي كنند. به فرآيند ناپايدار سازي ذرات كلوئيدي انعقاد شيميايي مي گويند. سپس به ذرات ناپايدار شده درحالي كه به آرامي به هم زده مي شود زمان داده مي شود تا لخته ها ايجاد شوندكه به اين عمل فلوكولاسيون مي گويند. سرانجام آب از حوضچه ته نشيني رد مي شود و در آنجا مواد جامد لخته شده به وسيله ته نشيني حذف مي شوند.
تعاريف :
انعقاد علمي است كه طي آن با خنثي سازي بار ذرات آنها را به حالت ناپايدار و فاقد بار كرده و مانع دفع ذرات شده در نتيجه ذرات دركنارهم مجتمع مي شوند.
- لخته شدن (Flocculation ) :
لخته شدن ذرات مرحله اي است كه طي آن ذرات ناپايدار به يكديگر متصل شده و لخته ايجاد مي نمايد.
- ته نشين سازي (Sedaimentation ) :
مرحله اي است كه مواد معلق لخته شده ته نشين مي شود. درسالهاي اخير روش هاي ته نشين مداوم برپايه روش هاي بالا متداول گرديده و به منظور بالا بردن راندمان شفاف سازي آب به آن مواد شيميايي يا پلميري به عنوان مواد منعقد كننده اضافه مي كنند.
كلاويفاير ( Clarifier ):
معمولا 4 عمل بطور همزمان در دستگاه كلاويفاير صورت مي گيرد:
1 . منعقد كردن مواد معلق كلوئيدي
2 . لخته كردن مواد منعقد شده
3 . ته نشيني لخته تشكيل شده
4 . سرازير شدن آب از حوضچه ته نشيني

دانلود فایل


پاورپوینت انعقاد و لخته سازي

انعقاد و لخته سازي, دانلود پاورپوینت انعقاد و لخته سازي, پاورپوینت در مورد انعقاد و لخته سازي, تحقیق انعقاد و لخته سازيپاورپوینت درباره انعقاد و لخته سازي, پاورپوینت راجع به انعقاد و لخته سازي, پاورپوینت آماده انعقاد و لخته سازي, تحقیق در مورد انعقاد,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید