پاورپوینت خلاصه کتاب آسیب شناسی ورزشی تالیف دکتر رفیع و دکتر فراهانی و آذر آقایاری

پاورپوینت خلاصه کتاب آسیب شناسی ورزشی تالیف دکتر رفیع و دکتر فراهانی و آذر آقایاری

پاورپوینت-خلاصه-کتاب-آسیب-شناسی-ورزشی-تالیف-دکتر-رفیع-و-دکتر-فراهانی-و-آذر-آقایاری

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب آسیب شناسی ورزشی تالیف دکتر رفیع و دکتر فراهانی و آذر آقایاری،
با فرمت ppt و در 220 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
فصل اول‌ آسيبهاي وارده به سيستم عضلاني ـ وتري‌
آسيبهاي عضلاني‌
عضله قدرت لازم براي حركت بدن را فراهم مي‌كند. عضله با استحكام زيادي توسط تاندون خود به استخوان چسبيده و به واسطة انقباض عضلاني‌، استخوانهاي بدن حركت مي‌كنند. كار عضلاني در هنگام فعاليت ورزشي چندين برابر مي‌شود. به عنوان مثال در هنگام شوت زدن عضلات پا با نيرويي چندين برابر بيشتر از راه رفتن منقبض مي‌شوند و در طي چندين ساعت راه رفتن يا دويدن اين عضله است كه وضعيت بدن را حفظ مي‌كند
انقباض عضلاني پاسخي است كه به يك رفلكس نخاعي مربوط مي‌شود. به اين معني كه در صورت نياز به انقباض يا حركت بدن‌، نخاع خود به تنهايي و يا با دستوراتي كه از قشر مغز دريافت مي‌كند پيامي ارسال مي‌دارد كه طي آن عضله را وادار به انقباض مي‌كند.
گاهي نيز پيامهايي از سمت عضله به نخاع و مغز مي‌رسد به اين شكل كه گيرنده‌هاي حسي موجود در عضله تحريك شده و پيام خود را به سطوح كنترل بالا مي‌رسانند كه در پاسخ به صورت رفلكس عضله منقض مي‌شود واين دليل اصلي انقباض و پس كشيدن دست يا پا در هنگام تماس با يك جسم تيز و برنده يا يك جسم داغ مي‌باشد.
عضله از عروق خوني نسبتاً زيادي برخوردار است‌. اين عروق وضعيت تغذيه و ترميم در مقابل ضايعات عضله را بهبود مي‌بخشد. و به دنبال تمرين‌، عروقي كه در حالت عادي نقشي در جريان خون ايفا نمي‌كنند از حالت غيرفعال خارج شده و نهايتاً با تسريع پديدة خون رساني قدرت عضله تشديد مي‌شود و در طولاني مدت حجم عضله هم افزايش مي‌يابد.
عضلات معمولاً به دنبال ضربات مستقيم دچار ضايعه مي‌شوند و اين ضربات اثراتي همچون كبودي و پارگي در عضله به جا مي‌گذارند.
به اين ترتيب ضايعات و آسيبهاي عضلاني را به دو گروه كلي پارگي عضله و هماتوم عضله مورد بررسي قرار مي‌دهيم‌.
دانلود فایل


پاورپوینت خلاصه کتاب آسیب شناسی ورزشی تالیف دکتر رفیع و دکتر فراهانی و آذر آقایاری

دانشگاه پیام نور , دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب آسیب شناسی ورزشی تالیف دکتر رفیع و دکتر فراهانی و آذر آقایاری, پاورپوینت در مورد خلاصه کتاب آسیب شناسی ورزشی تالیف دکتر رفیع و دکتر فراهانی و آذر آقایاری, تحقیق خلاصه کتاب آسیب شناسی ورزشی تالیف دکتر رفی,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید