پاورپوینت بررسی اجمالی و تحلیلی از جنگ عراق علیه ایران

پاورپوینت بررسی اجمالی و تحلیلی از جنگ عراق علیه ایران

پاورپوینت-بررسی-اجمالی-و-تحلیلی-از-جنگ-عراق-علیه-ایران

دانلود پاورپوینت بررسی اجمالی و تحلیلی از جنگ عراق علیه ایران،
با فرمت ppt و در 153 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
هدف اصلی و تغییرناپذیرهرحکومت: - حفظ بقای ملی.- حفظ تمامیت ارزی.- حفظ هویت ملی و ارزشها.  - حفظ منافع ملی. ویژگیهای جنگ هشت ساله رژیم بعث عراق علیه ایران: - طولانی ترین و پرهزینه ترین جنگ در منطقه «بعدازجنگ جهانی دوم ». - توافق دوبلوک شرق و غرب در حمایت از عراق علیه ایران. - حمایت برخی ازکشورهای اروپایی و عرب منطقه از عراق. - تنهاجنگی که در200سال گذشته نتوانست قسمتی از سرزمین ایران را به تسخیر درآورد. - عدم توان دشمن در تحمیل ارادة خود و پذیرش ذلیلانه قطعنامة 1975الجزایر. - تغییر معادله قدرت سیاسی نظامی منطقه(غرب آسیا) به نفع ایران با پیروزی سیاسی و نظامی ایران بر عراق.
تعاریف و اصطلاحات «فصل اول»
جنگ: درلغت به معنی: جدال،قتال،نبرد،زد و خورد، کشتارجمعی و ... . دراصطلاح به معنی : 1-نزاع بین دویاچند حکومت با استفاده از نیروهای مسلّح باهدف غلبه و تحمیل اراده بر طرف مقابل.«حسنی – 1366» 2-برخورد خشونت آمیز نیروهای مسلح دویا چند کشور پس از به بن بست رسیدن راه حلهای سیاسی«دکتر پیری-1372»
دفاع: درلغت از ریشة دَفَعَ یعنی عقب راندن و عقب زدن است. در اصطلاح تدابیری اتخاذی توسط یک  یا چند کشور مؤتلفه برای مقاومت در مقابل حملات سیاسی، نظامی، اقتصادی ، اجتماعی ، روانی یا فناوری اتخاذ می شود. تواناییهای دفاعی و بازدارندگی که تأثیر و تقویت کنندگی متقابل دارند. بعلاوه دفاع حفاظت و حمایت از آزادی،هویت ملی، تمامیت ارضی و در برابر تهدیدات گوناگون داخلی و خارجی است «نوروزی – 1385»
جهاد: درلغت از ریشة جُهد یاجَهد به معنی زحمت و مشقّت و کوشش و تلاش بسیار توأم با سختی است. در اصطلاح عبارت از ایثار جان و مال در اعتلای پایگاه اسلام، پایداری در راه اقامة شعائر دینی باتحمل مشکلات است. «آیت الله حسن نوری» جهاد، فقط دفاع و در واقع مبارزه با یک نوع تجاوز(تهاجم) است. « علامه شهید استاد مرتضی مطهری»
دفاع مقدّس: مجموعة مجاهدت ها،حماسه ها، پایمردی و      فعالیت های متنوعی که ملت شریف و مسلمان ایران و نیروهای مسلّح طی  8سال دربرابر تهاجم رژیم بعث عراق به خاک ایران اسلامی انجام داده اند. «نوروزی،1385،ص 346»
دانلود فایل


پاورپوینت بررسی اجمالی و تحلیلی از جنگ عراق علیه ایران

بررسی اجمالی و تحلیلی از جنگ عراق علیه ایران, دانلود پاورپوینت بررسی اجمالی و تحلیلی از جنگ عراق علیه ایران, پاورپوینت در مورد بررسی اجمالی و تحلیلی از جنگ عراق علیه ایران, تحقیق بررسی اجمالی و تحلیلی از جنگ عراق علیه ایران, پاورپوینت درباره بررسی اج,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید