پاورپوینت علت جوانه نزدن بذر

پاورپوینت علت جوانه نزدن بذر

پاورپوینت-علت-جوانه-نزدن-بذر

دانلود پاورپوینت علت جوانه نزدن بذر،
با فرمت ppt و در 31 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
نیازمندی های جوانه زنی
1- رسیدگی بذر
بذرهای اکثر گونه ها قادرند مدت ها قبل از  رسیدگی فیزیولوژیک جوانه بزنند. در سایر موارد حداکثر جوانه زنی بذرها در شرایطی قابل حصول است که در جریان رسیدگی، بذرها در شرایطی قرار گیرند که به آهستگی رطوبت خود را از دست بدهند این بذرها برای جوانه زنی به آنزیم هایی نظیر مالات سنتاز و ایزوسیترات لیاز نیاز دارند که در خلال فرآیند رسیدگی آهسته تولید می شوند.
2- عوامل محیطی
ـــ آب: آب یک نیاز پایه برای جوانه زنی است. آب جهت فعالیت آنزیم ها، تجزیه، انتقال و استفاده از مواد ذخیره ای لازم است. بذرهای در حالت استراحت، رطوبت کمی داشته و فعالیت متابولیکی نسبتا کمی دارند. در این حالت بذرها درحالت سکون هستند. بنابراین بذرهای در حال سکون قادرند حداقل سطح فعالیت متابولیکی را حفظ کنند که تضمین کننده بقای طولانی مدت آنها در خاک و در جریان انبارداری می باشد.
ـــ هوا (اکسیژن و دی اکسیدکربن): هوا ترکیبی از 20درصد اکسیژن و0/03 درصد دی اکسید کربن و حدود 80 درصد نیتروژن است. غلظت دی اکسید کربن بالاتر از 03/0 درصد جوانه زنی را به تاخیر می اندازد و این در حالی است که گاز نیتروژن هیچ تاثیری ندارد. میزان تنفس در طی جوانه زنی به سرعت افزایش می یابد و از آنجا که تنفس ضرورتا یک فرآیند اکسیداسیون می باشد، بنابراین بایستی اکسیژن کافی مهیا باشند. در صورتی که غلظت اکسیژن به پایین تر از میزان موجود در هوا کاهش یابد ، جوانه زنی اکثر بذرها کاهش می یابد.
دانلود فایل


پاورپوینت علت جوانه نزدن بذر

علت جوانه نزدن بذر, دانلود پاورپوینت علت جوانه نزدن بذر, پاورپوینت در مورد علت جوانه نزدن بذر, تحقیق علت جوانه نزدن بذر, پاورپوینت درباره علت جوانه نزدن بذر, پاورپوینت راجع به علت جوانه نزدن بذر, پاورپوینت آماده علت جوانه نزدن بذر, تحقیق در مورد علت ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید