پاورپوینت آزمايشگاه مکانيک خاک دانه بندي خاک (روش مکانيکي)

پاورپوینت آزمايشگاه مکانيک خاک دانه بندي خاک (روش مکانيکي)

پاورپوینت-آزمايشگاه-مکانيک-خاک-دانه-بندي-خاک-(روش-مکانيکي)

دانلود پاورپوینت آزمايشگاه مکانيک خاک دانه بندي خاک (روش مکانيکي)،
با فرمت ppt و در 16 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
آزمايشگاه مکانيک خاک
در مفهوم مهندسي ، خاک ها به عنوان سنگدانه هاي غير سيمانيته از ذرات معدني و مواد آلي فاسد شده تعريف شده اند که فضاهاي خالي بين اين ذرات جامد را مايع و گاز پر کرده است. خاک به عنوان يک مصالح ساختماني در پروژه هاي مختلف و نيز به عنوان يک تکيه گاه براي پي ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد . بنابراين ، مهندسين عمران بايد خواص خاک از جمله منشا ، توزيع دانه بندي و ديگر خواص آن را مورد مطالعه قرار دهند.  
اندازه ذراتي که خاک از آنها تشکيل يافته است در دامنه وسيعي متغير است. معمولا،شن ، ماسه ، سيلت و رس را خاک مي نامند.
دانه بندي خاک تعيين تغييرات و توزيع ذرات موجود در خاک مي باشد ، که به
صورت درصد وزن کل خشک بيان مي شود.  کلا دو روش براي تعيين دانه بندي خاک استفاده مي شود : 1- تجزيه به کمک الک ها   و 2- تجزيه هيدرومتري. در اين قسمت دانه بندي خاک به روش مکانيکي يا همان تجزيه به روش الک توضيح داده مي شود. و در جلسه آينده پيرامون تجزيه به روش هيدرومتري توضيحاتي ارائه مي گردد.
تجزيه به کمک الک ها به اين صورت است که نمونه خاک در داخل يک سري الک که از درشت به ريز روي هم قرار گرفته اند قرار مي دهند و الک ها را تکان مي دهند. تعداد الک ها و شماره آنها در هر استاندارد متفاوت مي باشد. در ادامه چند استاندارد معتبر خواهد آمد.
براي تجزيه به روش الک ها در وهله اول خاک را در گرمخانه خشک مي کنيم. سپس کلوخه هاي موجود در خاک را خرد مي کنيم. سپس خاک ها را بر روي يک سري الک مي ريزيم. و در دستگاه قرار مي دهيم تا به خوبي الک ها را تکان دهد. سپس وزن مانده روي هر الک را اندازه مي گيريم. در نهايت درصد عبوري خاک از هر الک را پيدا مي کنيم و بر روي نموداري ترسيم مي کنيم. نحوه ترسيم نمودار و نحوه استفاده از آن در ادامه خواهد آمد.
دانلود فایل


پاورپوینت آزمايشگاه مکانيک خاک دانه بندي خاک (روش مکانيکي)

آزمايشگاه مکانيک خاک دانه بندي خاک (روش مکانيکي), دانلود پاورپوینت آزمايشگاه مکانيک خاک دانه بندي خاک (روش مکانيکي), پاورپوینت در مورد آزمايشگاه مکانيک خاک دانه بندي خاک (روش مکانيکي), تحقیق آزمايشگاه مکانيک خاک دانه بندي خاک (روش مکانيکي), پاورپوینت,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید