پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی

پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی

پاورپوینت-خلاصه-کتاب-روانشناسی-کودکان-استثنایی

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی،
با فرمت ppt و در 167 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
کودکان استثنائی قبل از اینکه استثنائی باشند ، بشرند و احتیاجاتی نظیر سایرافراد بشر دارند . لذا باید آموزش و پرورش آنان مورد توجه قرار گرفته تا به حداکثر رشد ذهنی و جسمی خویش برسند .
از دیدگاه عام ، هیچ دو انسانی مانند یکدیگر نیست . انسانها گذشته از اینکه با یکدیگر متفاوتند ( تفاوتهای بین فردی ) ، بین استعداد و تواناییهای خود شخص نیز تفاوتهایی وجود دارد( تفاوتهای درون فردی ) .
به مفهوم خاص ، استثنایی فقط به عده بسیار محدودی از دانش آموزان گفته می شود که تفاوتهای آنان از متوسط از طریق مختلف ثابت شده است و روش تربیت ، آموزش و معلمان ویژه ای را می طلبد .
مهمترین ابزار سنجش دانش آموزان استثنایی :
معمولاً برای ساختن آزمونهای روانی و نیز تعبیر و تفسیر نتایج این آزمونها از منحنی احتمالات طبیعی فرضی استفاده می شود .
در آزمون استنفورد – بینه بهره هوشی از طریق فرمول زیر بدست می آید و بر خلاف آزمون و کسلر  فقط هوش کلامی را می سنجد .                                      
مقیاس واینلند 117 ماده یا سوال دارد و 8 زمینه زیر را می سنجد :     1- خودیاری عمومی     2- خودیاری در غذا خوردن     3- خودیاری در لباس پوشیدن     4- خود رهبری     5- اشتغال 6- ارتباط     7- جنبش     8- اجتماعی شدن
انتقاد پیاژه بر آزمونهای موجود این است که آنها سوالاتی خشک و غیر قابل انعطاف داشته ، بسته هستند و جوابهائی از پیش تعیین شده و مشخص دارند .
گروه بندی و در صد شیوع ( مطالعه مارلند 1972 )
تعارف گوناگون هوش :     1- کشش مغز و توان روانی موجود زنده .     2- بینش در حل مسایل و امور.     3- ترکیبی از تفکر و تخیل.     4- درک رابطه علت و معلول .     5- چیزی که آزمونهای روانی می سنجند.
6- نیرویی که فرد با کمک آن می تواند در محیط خود با اندیشه ای سنجیده و رفتاری موثر و هدفمند عمل کند ( و کسلر ) 7- سازگاری فرد با محیط در نتیجه تاثیر دائمی و متقابل فرد با محیط ( پیاژه )
تعریف کودکان تیز هوش و با استعداد دو ارزش بنیادین برابری و تعالی ،دو هدف مهم آموزش کسانیکه به تشخیص متخصصان روان شنالسی و روان سنج ، دارای تواناییهایی برجسته در یک یا چند زمینه زیر می باشند ( مارلند 1972 ) :     - هوش کلی     - استعداد درسی ویژه - فکر آفریننده ، ابتکار ی و مولد     - رهبری     - ذوق و استعداد هنری     - حرکات فوق العاده
برابری و تعالی چیست؟       
مداخله نابرابر برای افراد نابرابر به منظور برابر ساختن آنها
تعالی یعنی فرصت کافی برای همه                          
تفاوت نیازها و اهداف                      
به کدام مورد باید توجه کرد؟                                     
GIFTED تیزهوش
یونان قدیم
آمریکا
عناصر تشکیل دهنده هوش
فرا شناخت
خودتنظیمی
برخی از ویژگیهای دانش آموزان تیز هوش و با استعداد ( ترمن ) : 1- بیشتر از طبقه مرفه می باشند . 2- میزان طلاق و جدائی در بین آنان و پدران و مادران آنها کمتر از متوسط می باشد ، گر چه میزان ازدواج آنان با جمعیت عادی مساوی است . 3- محیط روانی زندگی شان بسیار مهمتر ار محیط مادی آنان است . 4- والدین آنان تاکید بسیاری بر مسائل اخلاقی و مذهبی دارند .
5- قد بلندتر  و وزن سنگین تر از حد متوسط دارند . 6- کمتر بیمار می شوند . 7- از زیبایی بیشتری برخوردارند . 8- اکثراً رابطه مثبت با اطرافیان دارند . 9- کمتر مرتکب کارهای خلاف می شوند . 10- بیشتر تمایل دارند با کودکان بزرگتر از خود بازی کنند .
ویژگیهای دیگر :          - غنای خزانه لغات     - داشتن تفکر انتزاعی یا مجرد     - آینده نگری - کنجکاوی و علاقه گسترده     - تیزی در مشاهده     - حافظه قوی
دانلود فایل


پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی

خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی, دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی, پاورپوینت در مورد خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی, تحقیق خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی, پاورپوینت درباره خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی, پا,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید