پاورپوینت جزوه زراعت عمومی رشته اقصاد کشاورزی

پاورپوینت جزوه زراعت عمومی رشته اقصاد کشاورزی

پاورپوینت-جزوه-زراعت-عمومی-رشته-اقصاد-کشاورزی

دانلود پاورپوینت جزوه زراعت عمومی رشته اقصاد کشاورزی،
با فرمت ppt و در 314 اسلاید قابل ویرایش.


فهرست مطالب:
فصل اول: كلیات و تعاریف
فصل دوم: گروه‌بندی گیاهان زراعی
فصل سوم: اندامهای گیاه (شكل، ساختمان، وظایف)
فصل چهار: عوامل محیطی مؤثر بر رشد و نمو گیاهان
فصل پنجم: آماده سازی بستر بذر
فصل ششم: بذر در زراعت
فصل هفتم: عملیات كاشت
فصل هشتم: عملیات داشت
فصل نهم: عملیات برداشت محصول
فصل دهم: آیش و تناوب زراعی

بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
تولید غذا، پوشاك و سوخت همواره در طول تاریخ مهمترین مساله مورد توجه جوامع انسانی بوده است. تولیدات گیاهی، اساس تامین غذا را تشكیل می‌دهند، بطوری كه جیره غذایی بسیاری از مردم تقریبا بر مصرف مستقیم فرآورده‌های گیاهی متكی است. حتی گوشت و فرآورده‌های دامی نیز كه گاهی به جیره غذایی افزوده می‌شوند از تولیدات گیاهی منشاء می‌گیرند. تولید الیاف نیز مستقیما و یا به طور غیرمستقیم به گیاهان زراعی وابسته‌اند. در بسیاری از كشورهای فقیر و توسعه نیافته برای مصارف پخت و پز و تولید گرما عمدتا از گیاهان به عنوان سوخت استفاده می‌شود.
زراعت عبارت است از:
علم و فن كشت و كار و بهره‌برداری از آب و خاك و گیاه.
آشنائی با تكنیك‌های صحیح و علمی زراعت به ما كمك می‌كند تا از منابع آب و خاك كشور در جهت تامین تولیدات گیاهی مورد نیاز جامعه به نحو مطلوب بهره‌برداری كنیم. در غیر این صورت اعمال فشار در زمینه تولیدات گیاهی و متوسل شدن به روشهای ناصحیح و بهره‌برداری بیش از حد از منابع طبیعی، نه تنها كمكی به خود اتكایی كشور نمی‌كند بلكه خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر محیط‌زیست وارد می‌آورد.
روند رشد جمعیت
یكی از شاخص‌های مهم برای شناخت روند افزایش جمعیت، ارزیابی زمان دو برابر شدن آن است . در حدود دو هزار سال قبل 250 میلیون نفر روی كره زمین زندگی می‌كردند. تقریبا 1650 سال طول كشید تا این جمعیت دو برابر شد. دومین دو برابر شدن جمعیت كمتر از 200 سال به طول انجامید، به طوری كه در سال 1830 میلادی جمعیت ساكن بر كره زمین از مرز یك میلیارد نفر گذشت . از آن پس ، زمان دو برابر شدن جمعیت دائما‍ كوتاه و كوتاهتر شد، تا اینكه پس از گذشت 100 سال (در سال 1930 ) جمعیت جهان به 2 میلیارد نفر رسید و 45 سال بعد (سال 1975) از مرز 4 میلیارد نفر هم گذشت. هم اكنون جمعیت انسانهای كره زمین در حدود 6 میلیارد نفر است.
روند افزایش جمعیت در سالهای آینده چگونه است؟
پیش بینی‌های مختلفی در این مورد انجام شده كه هر یك دورنمای خاصی را برای آینده
جمعیت جهان ترسیم كرده اند، اما همه آنها بر افزایش چشمگیر جمعیت تاكید نموده اند.
تئوری مالتوس
در سال 1798 میلادی، مالتوس در مقاله ای با عنوان «ارزیابی جمعیت» اظهار داشت:
رشد جمعیت از ظرفیت‌های تولید مواد غذایی تجاوز می‌كند.
او بر این باور بود كه جمعیت انسان به طور تصاعد هندسی و وسائل تغذیه و معاش او به طور تصاعد حسابی افزایش می یابد. از اینرو بروز فقر و قحطی جهانی را قریب الوقوع می دانست. با این همه با گذشت دویست و چند سال از ابراز عقیده مالتوس قحطی عالمگیر پیش نیامده است .
دلایل عدم به وقوع پیوستن تئوری مالتوس عبارتند از:
کاهش رشد جمعیت
استفاده از ارقام پر محصول اصلاح شده
بکار گیری روشهای نوین کاشت، داشت و برداشت و نگه‌داری محصولات کشاورزی
دانلود فایل


پاورپوینت جزوه زراعت عمومی رشته اقصاد کشاورزی

جزوه زراعت عمومی رشته اقصاد کشاورزی, دانلود پاورپوینت جزوه زراعت عمومی رشته اقصاد کشاورزی, پاورپوینت در مورد جزوه زراعت عمومی رشته اقصاد کشاورزی, تحقیق جزوه زراعت عمومی رشته اقصاد کشاورزی, پاورپوینت درباره جزوه زراعت عمومی رشته اقصاد کشاورزی, پاورپوی,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید