پاورپوینت معرفی مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management)

پاورپوینت معرفی مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management)

پاورپوینت-معرفی-مدیریت-زنجیره-تامین-(supply-chain-management)

دانلود پاورپوینت معرفی مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management)،
با فرمت ppt و در 37 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
زنجیره تامین و هدف آن
- تفکر شرکتها امروزه بر یکپارچه سازی کل زنجیره تامین شان (شبکه لجستیک) و کاهش هزینه های کل زنجیره و نه فقط هزینه های خود شرکت (خصوصا هزینه های لجستیکی شامل هزینه های انبارش موجودی و حمل و نقل) همراه با افزایش سطح خدمت به مشتری می باشد.
- این مورد از طریق مدیریت مالی، مواد در جریان یا خدمات و اطلاعات در زنجیره ممکن است.
- می توان گفت هدف هر زنجیره ای رساندن محصول مورد نظر مشتری به مقدار مناسب، در زمان مناسب و در مکان مناسب با کمترین هزینه ممکن و برآورده ساختن رضایت مشتری نهایی زنجیره می باشد.
- مثالی دیگر: زنجیره نان
- برای رسیدن به هدف مدیریت زنجیره تامین تمامی تسهیلات از تامین کننده و تولید کننده تا انبارها و خرده فروشان باید در نظر گرفته شوند. در بعد هزینه کلیه هزینه ها شامل حمل و نقل، انبارش محصولات نیمه ساخته، هزینه ساخت و تامین و ... باید در نظر گرفته شوند.
3- علل دشواری مدیریت زنجیره تامین
1- بهینه سازی کلی (Global Optimization): حتی در مورد یک بنگاه تولیدی تنها، رسیدن به هدف کمینه سازی هزینه و بیشینه سازی سطح خدمت به مشتری دشوار است چه برسد به زنجیره ای از شرکتها!!
علت دیگر تناقض اهداف اعضا: تامین کننده تمایل دارد سفارشات را در حجم های بالا و حتی الامکان ثابت (از نظر نوع و حجم) از تولید کننده دریافت و با زمانهای تحویل انعطاف پذیر آنها را ارسال نماید، در صورتیکه تولید کننده تمایل دارد به دلیل پاسخگویی به انواع سفارشات مشتریانش، سفارشات خود به تامین کننده را در حجمهای متفاوت ارائه نماید و در سریعترین زمان ممکن آنها را دریافت نماید.
علت دیگر: پویا بودن زنجیره تامین (تغییر اعضای زنجیره، تمایلات آنها)
علت دیگر: تغییر مقادیر پارامترهای موثر بر هزینه در طول زمان و ...
 عدم قطعیت (Uncertainty): تقاضای مشتری، زمانهای حمل مواد در طول زنجیره، خرابی ماشین آلات و تجهیزات تولید، مشکلات به وجود آمده در تامین مواد، حوادث طبیعی خصوصا با گسترش شبکه های زنجیره در دنیا و ... (تا حد امکان بهتر است از عدم قطعیت کاسته شود)
عدم قطعیت تقاضای مشتری برنامه ریزی عرضه و تقاضا را دشوار می کند (چه میزان منابع برای تولید در نظر گرفته شود؟) منجر به تشدید اثری به نام شلاق چرمی می شود که هزینه زاست.



دانلود فایل


پاورپوینت معرفی مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management)

معرفی مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management), دانلود پاورپوینت معرفی مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management), پاورپوینت در مورد معرفی مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management), تحقیق معرفی مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید