پاورپوینت مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها

پاورپوینت مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها

پاورپوینت-مالیه-عمومی-و-تعیین-خط-مشی-دولتها

دانلود پاورپوینت مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها،
با فرمت ppt و در 341 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
اهداف درس
 آشنایی با مهمترین مفاهیم مالیه عمومی و سیاست مالی، روند تغییرات سهم دولت از درآمد ملی، عدم کارایی مکانیزم بازار، توزیع درآمد توسط دولت، مالیات و انواع و اثرات آن، سوبسید و انواع و اثرات آن، بودجه و ... و بررسی ابعاد و جوانب گوناگون مسائل مطروحه فوق در زمره مهمترین اهداف این درس می باشند.
جایگاه درس:
سومین درس در سلسله دروس اقتصادی رشته حسابداری، درس مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها می باشد. اهمیت این درس از این جهت است که دانشجو را با امور مالی دولتها، ابزارهای تأمین مالی و اثرات سیاستهای مختلف مالی در شرایط مختلف اقتصادی آشنا می نماید. مباحث این درس عمدتاً جنبه کاربردی و عملیاتی داشته و دانشجو را قادر می نماید تا به تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی موجود کشور بپردازد.
دیدگاههای مختلف پیرامون نقش دولت و اندازه آن :
1- مرکانتیلیسم: دولت نقش عمده ای در اقتصاد و تجارت دارد. طرفداران مرکانتیلیسم اعتقاد به وجود دولتی داشتند که مقتدر بوده و بتواند هر چه بیشتر ذخایر طلا و نقره را در کشور افزایش دهد. این امر مستلزم دخالت زیاد دولت در اقتصاد و تجارت بود.
 2- فیزیوکراسی:
طرفداران فیزیوکراسی یا حامیان نظام طبیعی جایگاه مهمی برای دولت قائل نبودند. به عقیده ایشان نظام طبیعی خود، تعادل را در بازار ایجاد خواهد کرد و لذا نیازی به دخالت دولت نیست.
 3- کلاسیک ها:
کلاسیکها به کاهش دخالت دولت در اقتصاد و دارا بودن حداقل درآمد و هزینه برای دولت اعتقاد داشتند. به عقیده آنها، در صورت وجود شرایط رقابت، مکانیزم بازار خود تضمین کننده تعادل، کارایی، تخصیص بهینه منابع و حداکثر رفاه می باشد و لذا نیازی به دخالت دولت نیست.
 در دوره کلاسیک ها در بخش کشاورزی و صنعت شرایطی مشابه بازارهای رقابتی موجود بود.
البته واضح است که همه بازارها شرایط لازم برای رقابت کامل را ندارند، لذا بازار لزوماً تأمین کننده کلیه نیازهای ضروری جامعه نمی باشد.


دانلود فایل


پاورپوینت مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها

مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها, دانلود پاورپوینت مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها, پاورپوینت در مورد مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها, تحقیق مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها, پاورپوینت درباره مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولتها, پاورپوینت راجع به,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید