پاورپوینت نقش تغذیه در مراقبتهای پرستاری و کاربرد مکملهای غذایی در بیماران بستری

پاورپوینت نقش تغذیه در مراقبتهای پرستاری و کاربرد مکملهای غذایی در بیماران بستری

پاورپوینت-نقش-تغذیه-در-مراقبتهای-پرستاری-و-کاربرد-مکملهای-غذایی-در-بیماران-بستری

دانلود پاورپوینت نقش تغذیه در مراقبتهای پرستاری و کاربرد مکملهای غذایی در بیماران بستری،
با فرمت ppt و در 38 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
تعريف  اصطلاح  تغذیه حمایتی ‌
تغذیه حمایتی ، عبارت است از کاربرد مکملهای غذایی در جهت کمک به بهبود و ارتقاء سطح سلامت در افراد مبتلا به یک یا چند ماده مغذی
تعريف  اصطلاح  مکملهای غذایی – رژیمی ‌
بر طبق تعریف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی :
مکمل های رژیمی- غذایی فرآورده هایی هستند که حاوی مواد مغذی بوده؛ فقدان و یا کمبود یک یا چند ماده مغذی اولیه در رژیم غذایی را تکمیل می نمایند و از طریق ارتقای عملکرد و یا پیشگیری از اختلالات دستگاههای مختلف بدن موجبات افزایش سلامت را فراهم می کنند. در ضمن هیچ گونه ادعای تشخیص، پیشگیری و یا درمانی از یک بیماری خاص ندارند .
انواع مکملهای غذایی – رژیمی ‌
انواع مکملهای غذایی – رژیمی : شامل یکی از موارد ذیل می باشند:
ویتامین ها، املاح، گیاهان و مواد طبیعی، اسیدهای آمینه و هر ماده رژیمی دیگری که به منظور افزایش سطح سلامتی ،مورد استفاده قرار گیرد و یا هر ماده تغلیظ شده، متابولیت شده، تشکیل شده، استخراج شده و یا ترکیب شده از مواد و اجزای احصاء شده قبلی را شامل می شود.
اشکال مکملهای غذایی – رژیمی ‌

اشکال مورد استفاده :
مکمل های غذایی می تواند به صورت غلیظ شده و در اشکالی نظیر قرصها، کپسولها،ژلاتین های نرم، کپسولهای ژلاتینی، محلولها یا پودرها ساخته و عرضه شوند. به هر حال ضروری است با ذکر اطلاعاتی بر روی برچسب فرآورده از مصرف آنها به جای غذا جلوگیری شود.
تعريفImmunonutrition يا مواد مغذي مصونيت زا: ‌
مواد مغذي مي باشند كه از آنها در مكمل ياري فرمولاهاي روده اي استاندارد استفاده مي شود و پاسخ التهابي بعد از عمل جراحي را در ميزبان تعديل كرده و متابلوليسم را از سنتز پروتئينهاي فاز حاد به سمت پروتئينهاي ساختماني و بهبود اكسي‍ژن رساني به روده پيش مي برد.
از ايمونو نوترينتها يا ”مواد مغذي مصونيت زا ” مي توان به مواردي چون ارژنين ، گلوتامين ، اسيدهاي چرب امگا سه ، نوكلئوتيدRNA  اشاره كرد.
وضعیت تغذیه بیماران ، در بدو بستری در بیمارستان و هنگام ترخیص  
آمار اعلام شده از وضعیت تغذیه بیماران ، هنگام بستری و ترخیص ، در کشورهای دیگر
مطابق آمار اعلام شده در مرجع ذیل:
lMcWhirter JP, Pennington CR. incidence and recognition of malnutrition in hospital. BMJ. 1994;308(6934):945-8”
بیش از 40 درصد بیماران در زمان پذیرش بستری در بیمارستان ، دچار سوء تغذیه هستند و دوسوم بیماران ، در طول مدت بستری در بیمارستان ، دچار ســـــوء تغذیه می شوند.
به طور کلی می توان گفت ، آمارهای جهانی ، حاکی از وجود 30 تا 50 درصد سوء تغذیه در بیماران ، در بدو پذیرش بستری است که این وضعیت ، در 25 تا 30 درصد بیماران ، در طول مدت بستری ، شدت می یابد.
اهمیت تغذیه حمایتی در بیماران بستری، در ایران
متاسفانه آمار دقیقی از شیوع سوء تغذیه در بیمــاران بستری در بیمارستانهای ایران؛ اعم از بدوپذیرش بستری و حین ترخیص وجود ندارد . از اینرو مطالعه ای ، هم اکنون در کشور در دست بررسی است و از هر دانشگاه علوم پزشکی ، یک بیمارستان دانشگاهی، جهت مطالعه انتخاب شده ؛ روش کار به شکل پرسشگری از جامعه آماری مورد نظر از بیماران پذیرش شده و ترخیص شده (رنج سنی 18 تا 65 سال ) در یک روز و انجام یک سری معاینات بالینی در آنان می باشد . بیماران پذیرش شده ،در صورت عدم ترخیص ، در روز چهارم بستری، مجددا تحت ارزیابی بالینــــی قرار می گیرند. این مطالعه هم اکنون، به طور همزمان در حدود 20 بیمارستان منتخب دانشگاهی کشور ، به مدت تقریبی یک هفته ، در دست انجـــام می باشد.
و در استان قزوین، بیمارستان منتخب اجرای طرح ، بیمارستان بوعلی سینا می باشد.
درک جایگاه تغذیه حمایتی دربهبود و ارتقاء سطح سلامت بیماران بستری
مثالهایی از کاربرد بالینی مکلمهای غذایی ، در بخش مراقبتهای ویژه ، طی کارآزمایی های بالینی ، در سایر کشورها
مثالهايي از اثرات باليني Immunonutrition:
تزريق روده اي امگا سه ، بلافاصله بعد از عمل جراحي در بيماران ، با كاهش توليد پروستاگلاندين E2 از سلولهاي مونو نوكلئار ( تك هسته اي ) ،سبب تعديل قابل توجه در پاسخهاي ايمني و التهابي بدن مي شود.
نوكلئوتيدها  ، سوبستراي مهم در رپليكاسيون ، بلوغ و تمايز سلولي ، بويژه در سلولهاي باTurnover    سريع مثل سلولهاي سيستم ايمني هستند.
رژيم غذايي محدود از نوكلئوتيد ، سبب كاهش تقسيم سلولي لنفوسيتها و كاهش پاسخ به آنتي ژنهاي آلرژن و تاخير در پاسخ به حساسيت شديد مي شود.
دانلود فایل


پاورپوینت نقش تغذیه در مراقبتهای پرستاری و کاربرد مکملهای غذایی در بیماران بستری

نقش تغذیه در مراقبتهای پرستاری و کاربرد مکملهای غذایی در بیماران بستری, دانلود پاورپوینت نقش تغذیه در مراقبتهای پرستاری و کاربرد مکملهای غذایی در بیماران بستری, پاورپوینت در مورد نقش تغذیه در مراقبتهای پرستاری و کاربرد مکملهای غذایی در بیماران بستری,,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید