پاورپوینت خودآگاهي

پاورپوینت خودآگاهي

پاورپوینت-خودآگاهي

دانلود پاورپوینت خودآگاهي،
با فرمت ppt و در 51 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
خودآگاهي
هر زندگی بدون در نظر گرفتن طولانی بودن یا یچیدگی آن از لحظه‌ای واحد تشکیل شده است. لحظه‌ای که در آن انسان یک بار و برای همیشه می‌فهمد که کیست!
افراد از طریق شناخت خود میتوانند خدای خود و اعتقادات خودشان را بهتر بشناسند ، در این زمینه حضرت علی ( ع ) می فرمایند : « هر کس خودش را بشناسد خدای خود را شناخته است عرف نفسه من عرف ربه ».
با بررسی دیدگاه مکاتب و روش‌های مشاوره‌ای و رواندرمانی در روان‌شناسی و حتی پیش از آنها، مکاتب الهی و به ویژه اسلام، متوجه این موضوع میشویم که همگی آنها تمام افراد را به تدبر درخویشتن فراخوانده‌اند. چنین به نظر می‌رسد انسان هرچه بیشتر خود را بشناسد و درک بهتری از ویژگیهای خود داشته باشد، احتمال رشد استقلال و اعتماد به نفس را در خود افزایش داده، همچنین زمینه را برای پذیرش بهتر دیگران تقویت می‌کند. بنابراین خودآگاهی مقدمه ارتباط مؤثر با دیگران می‌باشد، چراکه علی‌رغم تفاوتهای فردی فراوان ، انسانها ویژگیهای مشابه و زیادی با هم دارند.
خودآگاهی،توانایی شناخت خود و آگاهی از خصوصیات،نقاط ضعف وقوت،خواسته ها و احساسات است . (سازمان جهانی بهداشت،1993). بررسی واقع‌گرایانه باورها، ارزش‌ها، احساسات، آرمان‌هاوتوانایی‌های بالقوه و بالفعل خود و استفاده از آنها درتصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای که به نفع خود و روابطمان با دیگران باشد. در واقع مهارتی است که به حس پرورش یافته‌ای از عزت نفس منجر خواهد شد. در واقع آگاهی از خود روندی مستمر و استنتاجی است که طی آن متوجه می‌شویم که هستیم.
انواع خودآگاهی:
1- خود فیزیکی: به تصوری که هرکس ازظاهرفیزیکی خود دارد گفته میشود.آیا از مشخصه های فیزیکی خود راضی هستیم؟ یااحساس خوبی داریم؟ اولین بخش از خود که آسان‌تر از جنبه‌های دیگر قابل شناسایی است، خود فیزیکی است که به حسی و تصوری گفته می‌شود که نسبت به بدن خود داریم. آیا تصور خوب یا بدی از بدن یا بخشی از آن داریم؟ به یاد داشته باشیم که بخشی از ارتباط ما با دیگران از این طریق صورت می‌گیرد. کانال ارتباطی که به آن زبان بدن یا ارتباط غیر کلامی می‌گویند که عناصر مهم عبارتند از تماس چشمی، فاصله با دیگران، حرکات دست و پا، حالات صورت و غیره.
دانلود فایل


پاورپوینت خودآگاهي

خودآگاهي, دانلود پاورپوینت خودآگاهي, پاورپوینت در مورد خودآگاهي, تحقیق خودآگاهي, پاورپوینت درباره خودآگاهي, پاورپوینت راجع به خودآگاهي, پاورپوینت آماده خودآگاهي, تحقیق در مورد خودآگاهي, ppt , pdf , تحقیق با موضوع خودآگاهي, دانلود تحقیق خودآگاهي

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید