پاورپوینت ادوات مورد استفاده در عملیات تكمیلی تهیه فیزیكی زمین های زراعی

پاورپوینت ادوات مورد استفاده در عملیات تكمیلی تهیه فیزیكی زمین های زراعی

پاورپوینت-ادوات-مورد-استفاده-در-عملیات-تكمیلی-تهیه-فیزیكی-زمین-های-زراعی

دانلود پاورپوینت ادوات مورد استفاده در عملیات تكمیلی تهیه فیزیكی زمین های زراعی،
با فرمت ppt و در 34 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مرزبند (Ridger)
مرز بند یا مرزكش از جمله ادواتی است كه بسته به نوع محصول ممكن است قبل یا بعد از كشت مورد استفاده قرار گیرد. این وسیله عمدتاً برای قطعه بندی و تحدید اراضی و ساختن كرت در كشت غرقابی  به كار می رود.
مرز بند از دو بشقاب گود ساخته شده و بر روی یك شاسی روبروی هم سوار شده اند و ضمن حركت تراكتور، از یك طرف خاك به داخل بشقاب ها وارد شده و از طرف دیگر به سمت وسط ریخته و به صورت پشته یا مرز در می آید.
تصویر یک ماشین مرز بند در حال کار
ماله و ادوات تسطیح كننده زمین
در اثر انجام عملیات آماده سازی بستر بذر، احداث جوی‌های آبیاری و حركت ماشین آلات كشاورزی، زمین زراعی پس از چند سال از حالت مسطح و تراز خارج می شود. از این رو لازم است هر چند سال یكبار نسبت به تسطیح و بازسازی زمین اقدام گردد. برای این منظور از ماله (Leveler)  استفاده می شود.
تصویر یک ماله
آماده سازی زمین از نظر شیمیایی
یكی از بخش های مهم در مدیریت اراضی زراعی، آماده سازی زمین از نظر شیمیایی و حفظ حاصلخیزی خاك است. بر اساس مقدار نیاز گیاه به عناصر غذایی، آنها را در دو گروه عناصر پر مصرف و كم مصرف (ریز مغذی ها) تقسیم بندی كرده‌اند.
كمبود هر یك از عناصر غذایی، ضمن تأثیر سوء بر پیشروی فعالیت های رشد و نمو گیاه، باعث كاهش عملكرد در گیاهان زراعی می‌گردند. در بین عناصر غذایی مختلف، تأثیر كمبود برخی مانند نیتروژن(N) ،‌ پتاسیم(k) ‌ فسفر(P)   و كلسیم(Ca)   بسیار مشهود است.
نیتروژن (N)
نیتروژن یا ازت در ساختمان سلول گیاهی  به صورت تركیباتی مانند پروتئین، كلروفیل و اسیدهای نوكلئیك شركت دارد و بخشی از ساختمان مولكولی آنزیم‌ها و ویتامین‌ها را تشكیل می‌دهد.
كمبود نیتروژن موجب كاهش رشد سبزینه ای و شادابی گیاه شده و با بر هم زدن رشد و توسعه متعادل گیاه نهایتاً باعث كاهش تولید میوه و دانه می گردد. البته زیادی نیتروژن خاك، بویژه در اواخر دورة رشد گیاه موجب تشدید رشد سبزینه ای و به تأخیر افتادن رشد اندام های تولید مثلی در گیاه می گردد. تحریك فعالیت شته ها،‌ حساس شدن گیاه به سرما، خشكی و خوابیدگی ساقه (ورس) و تأخیر در رسیدگی محصول نیز از عواقب زیادی نیتروژن در خاك محسوب می شوند.
دانلود فایل


پاورپوینت ادوات مورد استفاده در عملیات تكمیلی تهیه فیزیكی زمین های زراعی

ادوات مورد استفاده در عملیات تكمیلی تهیه فیزیكی زمین های زراعی, دانلود پاورپوینت ادوات مورد استفاده در عملیات تكمیلی تهیه فیزیكی زمین های زراعی, پاورپوینت در مورد ادوات مورد استفاده در عملیات تكمیلی تهیه فیزیكی زمین های زراعی, تحقیق ادوات مورد استفاد,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید