پاورپوینت درس تغذیه پیشرفته Plant Nutrition

پاورپوینت درس تغذیه پیشرفته Plant Nutrition

پاورپوینت-درس-تغذیه-پیشرفته-plant-nutrition

دانلود پاورپوینت درس تغذیه پیشرفته Plant  Nutrition،
با فرمت ppt و در 72 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
ریشه موئینه روی سلولهای اپیدرمی قرار دارد. سیتوپلاسم در ریشه موئینه تجمع پیدا کرده و هسته به سمت نوک ریشه جلو میرود.
 برخی معتقدند که ریشه موئینه نتیجه تأخیر در رشد عمودی سلولهای اپیدرمی است. فشار داخلی ناشی از این تاخیر سبب توسعه ریشه های موئینه در نواحی ضعیف سلول که دارای دیواره سلولی سفتی هم بوده میگردد.
پس از اپیدرم کورتکس قرار دارد. مقدار سلولهای کورتکس بین 10-5 سلول می باشد. هر سلول شامل دیواره سلولی ، غشاء سلول و پروتوپلاسم می باشد.
در داخل سلول میتوکندری ، واکوئل و سایر اجزاء سلول قرار دارد.
پس از کورتکس ناحیه اندوروم قرار دارد.  بخش پریسیکل مجموعه آوندهای چوبی است که این بخش از دو نوع سلول تشکیل گردیده است. سلولهای کوتاه و مرده به نام وسل (vessels) و سلولهای بلند و زنده به نام تراکئید (Tracheids) می باشند.
سلولهای وسل کوتاه بوده و پر از آب میشود این سلولها در کنار یکدیگر قرار داشته و ارتباط بین دو سلول بصورت مشبک است و آب و یون براحتی از درون آن حرکت می نماید.
 اما سلولهای تراکئید محل اتصالشان بصورتی است که دارای روزنه بوده و به نام روزنه پیت مشهور می باشند.
سلولهای وسل دارای پروتوپلاسم نمی باشد و مقاومتی در برابر جریان آب و املاح ندارد و آب بخوبی درون آن جمع میشود.
درسلولهای وسل آب با سرعت حرکت نموده و پر از آب میشود اما در سلول تراکیید وجود روزنه پیت مانع سرعت آب گردیده و سبب پیوستگی جریان آب میشود .
 قطر روزنه پیت حدود 0.1 µm بوده و برگشت آب از آن مشکل و به 30 بار فشار نیاز دارد. به همین دلیل حجم آب در این سلولها ده برابر حجم آب در خلل و فرج خاک می باشد.
جذب آب توسط گیاه
آب به دو روش توسط گیاه جذب میگردد:
جذب غیر فعال (Passive uptake)
جذب فعال (Active uptake)
در جریان غیر فعال ، آب بدون مصرف انرژی وارد ریشه میگردد. در این قسمت آب از دیواره سلولی گذشته و مسیر پروتوپلاسم و اتصالهای سیتوپلاسمی را طی کرده تا خود را به اندوروم و پری سیکل برساند. حرکت آب در این مسیر بسیار تند و توده ای می باشد و جریان آب بداخل سلول تحت تاثیر تعرق از سطح برگ های گیاه انجام می پذیرد.
جذب فعال آب همراه با مصرف انرژی می باشد. مسیر حرکت آب مسیر اپوپلاست می باشد و آب در این مسیر حرکت کرده تا خود را به اندوروم برساند. حرکت آب کند و جریان پخشیده می باشد.


دانلود فایل


پاورپوینت درس تغذیه پیشرفته Plant Nutrition

درس تغذیه پیشرفته Plant Nutrition, دانلود پاورپوینت درس تغذیه پیشرفته Plant Nutrition, پاورپوینت در مورد درس تغذیه پیشرفته Plant Nutrition, تحقیق درس تغذیه پیشرفته Plant Nutrition, پاورپوینت درباره درس تغذیه پیشرفته Plant Nutrition, پاورپوینت را,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید