پاورپوینت بیماری هاری علل و علائم و راه‌های تشخیص و درمان

پاورپوینت بیماری هاری علل و علائم و راه‌های تشخیص و درمان

پاورپوینت-بیماری-هاری-علل-و-علائم-و-راه‌های-تشخیص-و-درمان

دانلود پاورپوینت بیماری هاری علل و علائم و راه‌های تشخیص و درمان،
با فرمت ppt و در 26 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مقدمه
هاری یک بیماری عفونی حاد (آنسفالیت )و کشنده ویروسی است که به دوشکل تحریکی(هاری خشمگین )وساکت (هاری فلجی )ظاهر می شود .این بیماری مخصوص گوشتخواران اهلی و وحشی بوده انسان وسایرحیوانات خونگرم پستاندار به طور تصادفی واغلب از طریق حیوان گزیدگی به آن مبتلا می شوند .
اهمیت بیماری هاری
میزان کشندگی بالا(صددرصد):پس از ظهور علائم بالینی چه درانسان وچه در حیوان قابل درمان نبوده وبیمار محکوم به مرگ خواهد بود .
افزایش روند حیوان گزیدگی در انسان به طوری که سالانه مبالغ زیادی صرف خرید واکسن وسرم ضد هاری جهت درمان پیشگیری آسیب دیده گان می شود.
تلفات دام وخسارت های اقتصادی ناشی از این بیماری که در دام ها ایجاد می شود روندسالانه حیوان گزیدگی درایران روبه افزایش است به طوری این میزان از 1/35 مورد در سال1366به 151 در صدهزار نفر در سال1381 رسیده است. براساس آمارهای استانها بیش از 85%مواردتوسط سگ اتفاق می افتد که بیشتر این مواردرا سگهای خانگی وگله شامل می گردد .میزان موارد حیوان گزیدگی در سال1390 شهرستان البرز91/5 (183مورد )-81درصد توسط سگ هاس صاحب دار خانگی اتفاق افتاده است. عامل بیماری ویروسی است از گروه RNAو نروتروپ متعلق به رابدوویروسها وجنس لیسا ویروس وشبیه فشنگ بوده دریک انتها مسطح ودر انتهای دیگر محدب است واز دو قسمت تشکیل شده است الف-قسمت مرکزی :شامل ریبو نوکلئو پروتئین فشرده مارپیجی با ژنوم RNAکه به وسیله غشاء خارجی احاطه شده است . ب- غشای خارجی : از جنس لیپوپروتئین ودارای دو پروتئین ماتریکس وگلیکوپروتئین است. حلالهای چربی ویروس را از بین می برند .این ویروس تحت تاثیر خشکی وحرارت 56درجه طی یک ساعت اشعه ماوراء بنفش –فرمالین واتانول 40تا 70درصد – ترکیبات آمونیوم چهار ظرفیتی – آب وصابون غیر فعال می شود.
عامل بیماری ویروسی است از گروه RNAو نروتروپ متعلق به رابدوویروسها وجنس لیسا ویروس وشبیه فشنگ بوده دریک انتها مسطح ودر انتهای دیگر محدب است واز دو قسمت تشکیل شده است الف-قسمت مرکزی :شامل ریبو نوکلئو پروتئین فشرده مارپیجی با ژنوم RNAکه به وسیله غشاء خارجی احاطه شده است . ب- غشای خارجی : از جنس لیپوپروتئین ودارای دو پروتئین ماتریکس وگلیکوپروتئین است. حلالهای چربی ویروس را از بین می برند .این ویروس تحت تاثیر خشکی وحرارت 56درجه طی یک ساعت اشعه ماوراء بنفش –فرمالین واتانول 40تا 70درصد – ترکیبات آمونیوم چهار ظرفیتی – آب وصابون غیر فعال می شود.
دانلود فایل


پاورپوینت بیماری هاری علل و علائم و راه‌های تشخیص و درمان

بیماری هاری علل و علائم و راه‌های تشخیص و درمان, دانلود پاورپوینت بیماری هاری علل و علائم و راه‌های تشخیص و درمان, پاورپوینت در مورد بیماری هاری علل و علائم و راه‌های تشخیص و درمان, تحقیق بیماری هاری علل و علائم و راه‌های تشخیص و درمان, پاورپوینت درب,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید