پاورپوینت پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه

پاورپوینت پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه

پاورپوینت-پيكربندي-مقدماتي-تجهيزات-شبكه

دانلود پاورپوینت پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه،
با فرمت ppt و در 27 اسلاید قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه
اين فصل در ابتدا به بررسي كلي بخش هاي مختلف سخت افزاري و نرم افزاري مسيرياب ها و سوئيچ ها مي پردازد و  سپس پيكربندي هاي اوليه براي راه اندازي و كار كردن با اين تجهيزات را بررسي مي كند.
شركت سيسكو كه بزرگترين و قدرتمندترين شركت توليد كننده تجهيزات شبكه در جهان مي باشد، معمولا به عنوان مرجعي براي يادگيري پيكربندي دستگاه هاي شبكه در نظر گرفته مي شود.
در ادامه اين درس نيز پيكربندي مربوط به تجهيزات شبكه سيسكو مورد بررسي قرار مي گيرد.
پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه
مهمترين اجزاي مسيرياب ها و سوئيچ هاي سيسكو به شرح زير مي باشد:
حافظه ROM
حافظه RAM
حافظه Flash
حافظه NVRAM
سيستم عامل (IOS)
اينترفيس هاي فيزيكي ( Physical Interface )
پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه
حافظه ROM:
اين حافظه داراي قسمت هايي است كه در بوت شدن دستگاه شبكه نقش اساسي بازي مي كند. محتويات ROM هميشگي بوده و با قطع برق از بين نخواهد رفت.
حافظه RAM:
اين نوع حافظه شبيه همان حافظه هاي موجود در كامپيوتر بوده و معمولا حاوي سيستم عامل فعال (در حال اجرا)، فايل پيكربندي فعال و  انواع جدول ها مانند جدول سوئيچينگ  و يا جدول مسيريابي مي باشد. تمام اطلاعات موجود در روي RAM از بين خواهد رفت.
حافظه Flash:
اين حافظه نيز مانند ROM، اطلاعات را در نبود برق نيز حفظ خواهد كرد. دستگاه هاي شبكه به صورت پيش فرض فايل سيستم عامل خود را در اين حافظه نگهداري مي كنند.
پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه
حافظه NVRAM:
NVRAM نيز اطلاعات را در نبود برق حفظ خواهد كرد. دستگاه هاي شبكه فايل پيكربندي خود را در اين حافظه نگهداري مي كنند.
سيستم عامل يا IOS:
اين سيستم عامل رابط بين كاربر و سخت افزار دستگاه مي باشد كه اجازه تنظيم عملكرد دستگاه را به او مي دهد. در واقع IOS به منظور مديريت دستگاه هاي شبكه سيسكو مانند مسيرياب و سوئيچ طراحي شده است. نسخه هاي مختلف IOS با قابليت هاي مختلف براي دستگاه مختلف شبكه موجود است.
پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه
اينترفيس هاي فيزيكي
اینترفیس های فیزیکی در واقع همان پورت های فیزیکی هستند که بر روی       دستگاه های شبکه وجود دارد و از طریق آنها می توان با این دستگاه ها ارتباط برقرار کرد.
مهمترین این اینترفیس ها که در سوئیچ ها و مسیریاب ها وجود دارد به شرح زیر است:
اینترفیس اترنت (Ethernet Interface)
اینترفیس اترنت سریع (FastEthernet Interface)
اینترفیس گیگا بیت اترنت (GigabitEthernet Interface)
اینترفیس سریال (Serial Interface)
اینترفیس کنسول (Console Interface)
پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه
اینترفیس اترنت: اینترفیسی است که از استاندارد اترنت با سرعت 10 Mbps استفاده می کند و برای ارتباطات شبکه محلی استفاده می شود.
اینترفیس اترنت سریع: اینترفیسی است که از استاندارد اترنت با سرعت           10/100 Mbps استفاده می کند و برای ارتباطات شبکه محلی استفاده می شود.
اینترفیس گیگابیت اترنت : اینترفیسی است که از استاندارد اترنت با سرعت           10/100/1000 Mbps استفاده می کند و برای ارتباطات شبکه محلی استفاده      می شود.
اینترفیس سریال: این اینترفیس برای اتصال لینک های شبکه WAN استفاده        می شود.
اینترفیس کنسول: از این اینترفیس برای اتصال کامپیوتر به دستگاه های شبکه و پیکربندی این دستگاه ها استفاده می شود.
پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه
سوئیچ های غیر قابل مدیریت
این سوئیچ ها در واقع همان سوئیچ هایی هستند که در لایه دو مدل OSI کار         می کنند و از آدرس های فیزیکی (MAC) برای هدایت فریم های اطلاعاتی استفاده می کنند. این سوئیچ ها قابل برنامه ریزی نیستند و تمام تنظیمات آنها برای هدایت فریم های اطلاعاتی در سخت افزار آنها پیاده سازی شده است. برای استفاده از این سوئیچ ها تنها کافی است که آنها را روشن کرده و از آنها استفاده کرد.(Plug & Play)
پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه
سوئیچ های قابل مدیریت
این سوئیچ ها که به سوئیچ های لایه 3 معروف هستند در لایه سه مدل OSI کار         می کنند و علاوه بر دارا بودن مشخصه های سوئیچ های لایه دو، ویژگی مسیریابی مسیریابها نیز به آنها اضافه شده است. این سوئیچ ها قابل برنامه ریزی هستند و برای استفاده از این سوئیچ ها باید آنها را پیکربندی کرد. این سوئیچ ها مشخصات لایه 2 آنها مانند آدرس فیزیکی و فریم اترنت بر روی سخت افزار پیاده سازی شده است و مشخصات لایه سه آنها مانند تنظیمات مربوط به مسیریابی بر روی نرم افزار یا همان سیستم عامل سوئیچ (IOS) پیاده سازی شده است. بنابراین سوئیچ های لایه سه برای هدایت بسته ها به سمت مقصد از ترکیبی از تکنولوژی سخت افزار و نرم افزار استفاده می کنند.
پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه
مسلما برای شروع پیکربندی سوئیچ ها باید از محیط سیستم عامل آن استفاده کرد. محیط سیستم عامل دستگاه های شبکه به صورت واسط خط فرمان یا CLI است یعنی هیچ واسط گرافیکی برای اعمال تنظیمات وجود ندارد و برای انجام تنظیمات باید دستورات مربوط هر عملیاتی را در محیط CLI تایپ کرد.
CLI در واقع به عنوان واسطی است که کاربر از طریق آن می تواند با سوئیچ ارتباط برقرار کند. به این صورت که وقتی کاربر دستوری در CLI وارد می کند، با فشار دادن کلید Enter این دستور برای سوئیچ فرستاده می شود و سوئیچ پس از پردازش آن نتیجه نهایی را برای کاربر برمی گرداند.
دانلود فایل


پاورپوینت پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه

پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه, دانلود پاورپوینت پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه, پاورپوینت در مورد پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه, تحقیق پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه, پاورپوینت درباره پيكربندي مقدماتي تجهيزات شبكه, پاورپوینت راجع به پيكربندي مقدماتي تج,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید