پرسشنامه مقیاس تجدیدنظر شده اضطراب آشکار کودکان RCMAS

پرسشنامه مقیاس تجدیدنظر شده اضطراب آشکار کودکان RCMAS

پرسشنامه-مقیاس-تجدیدنظر-شده-اضطراب-آشکار-کودکان-rcmas

دانلود پرسشنامه مقیاس تجدیدنظر شده اضطراب آشکار کودکان RCMAS،
با فرمت word و در 7 صفحه قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 37

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
مقیاس تجدیدنظر شده اضطراب آشکار کودکان به وسیله رینولدز و ریچموند (1987) جهت ارزیابی میزان و کیفیت اضطراب کودکان و نوجوانان تهیه شده است (گرالد و رینولدز، 1999) تهیه شده است. این پرسشنامه از مقیاس اضطراب آشکار کودکان (CMAS) کاستندا، مک کاندلس و پالرمو (1956) برگرفته شده است.
RCMAS برای افرادی با دامنه سنی 6 تا 19 سال مناسب می باشد. این پرسشنامه را می توان معلمین، محققین و بالینگران بر روی افراد انجام دهند. بهتر است برای کودکان اول و دوم ابتدایی این پرسشنامه خوانده شود (یا برای کودکانی که در سن مناسب خواندن قرار ندارد). برای کودکان سوم ابتدایی نیز بهتر است فرصت کافی جهت خواندن آیتم‌ها توسط خودشان، داده شود. ضمن اینکه مطمئن شوید که کودک تمام آیتم‌ها را درک کرده است. این پرسشنامه توسط رینولدز و ریچموند (1987) برای اجرای روی کودکان سنین اول و دوم ابتدایی و بالاتر مورد تائید قرار گرفته است. توصیه می شود در مواردی که نمونه تحقیق شما را کودکان کم سن و سال تشکیل می دهد به دلیل نمره بالا در مقیاس دروغ‌سنج احتیاط‌های لازم صورت گیرد. رینولدز، باردلی و استیل (1980) اعتقاد دارند که زمانی سوالات برای گروه کودکان کم سن و سال خوانده شود پاسخ‌ها قابل اعتمادتر و همچنین درک سوالات بهتر خواهد بود.

تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
- تصميم گيري برايم مشكل است.
- وقتی کارها مطابق میل من پیش نمی روند، ناراحت می شوم. [وقتي كارها به دلخواهم نباشد، عصبي مي شوم]
۳- به نظر ميرسد كه ديگران كارها را راحت تر از آنچه من می توانم، انجام مي دهند [به نظر مي رسد كه ديگران كارهايشان را راحت تر از من انجام ميدهند].
۴- هر کسی را که می شناسم دوست دارم. [تمام كساني را كه مي شناسم، دوست دارم. ]
۵- خیلی از اوقات دچار تنگی نفس می شوم.[بيشتر وقتها، راحت نفس نمي كشم.]


دانلود فایل


پرسشنامه مقیاس تجدیدنظر شده اضطراب آشکار کودکان RCMAS

دانلود پرسشنامه مقیاس تجدیدنظر شده اضطراب آشکار کودکان RCMAS, پرسشنامه آماده مقیاس تجدیدنظر شده اضطراب آشکار کودکان RCMAS, پرسشنامه در مورد مقیاس تجدیدنظر شده اضطراب آشکار کودکان RCMAS, سوالات پرسشنامه مقیاس تجدیدنظر شده اضطراب آشکار کودکان RCMAS, طر,,,

پرسشنامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید