دینا فایل / پاورپوینت کارگاه مطالعه کاربردی (با رویکرد پژوهشی)
پاورپوینت کارگاه مطالعه کاربردی (با رویکرد پژوهشی)
پاورپوینت کارگاه مطالعه کاربردی (با رویکرد پژوهشی)
دانلود پاورپوینت با موضوع کارگاه مطالعه کاربردی (با رویکرد پژوهشی)،
با فرمت ppt و در 56 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از این پاورپوینت :
آسیبهای پژوهشی ناظر به شیوه های مطالعه
1- کافی نبودن مطالعه به تناسب با موضوع
2- سرعت و کیفیت پایین است.
3- عدم تناسب شیوه مطالعه با نوع متن
4- ضعف در یادآوری و استفاده از آموخته ها
5- مجبور به تکرار کردن مطالعه
6- کلمهخوانی به جای عبارت خوانی
7- پراکندگی و بدون سازماندهی بودن آموخته ها
برخی راهبردها برای تقویت پژوهش
کتاب برای ما اتفاق بیفتد.
درمطالعه مهندسی وارونه(معکوس) داشته باشیم. قرار است هر چه را نویسنده رشته کرد، پنبه کنیم و دوباره رشته کنیم.
تسلط درسی داشته باشیم و روش تدریس پژوهشمحور را به ویژه روش سقراطی و روش کارگاهی را اجرا کنیم.
معرفی کتاب، گزارش کتاب، مقایسه منابع را تمرین عملی بدهیم.
آموزش را دریابیم. پژوهش از آموزش ناشی می شود.
2- ورودی ذهن طلاب را بهبود ببخشیم (طلاب به شیوههای مطالعه مجهز شوند)
3- بر شیوههای دقیقخوانی، تجسسی و انتقادی تأکید کنیم.
4- به سازماندهی مطالب فکر کنیم، نه فقط پر کردن حافظه.
اطلاعاتی که ما دریافت می کنیم به کجا می روند؟
بخشی از اطلاعات که به صورت الگوهای تصویر ذهنی، صدا و معانی رمزگردانی می شوند و وارد حافظه کوتاه مدت می گردند.
2- بخشی دیگر از اطلاعات با اطلاعات یاد گرفته شده قبلی ارتباط پیدا می کنند و به حافظه بلندمدت منتقل می شوند.
3- بقیه اطلاعات با اطلاعات جدید جانشین می شوند.
اقسام حافظه (مراحل نظامیاد):
1- حافظه حسی
2- حافظه کوتاه مدت
3- حافظه درازمدت
فرآیندهای شناختی حافظه (راهبردهای شناختی)
1- تکرار یا مرور تکرار تراکمی
2- ایجاد نوعی تداعی یا بسط یا گسترش معنایی. از طریق: افزودن جزئیات بیشتر به مطالب؛ خلق مثالهایی برای آن؛ ایجاد تداعی بین آن و اندیشههای دیگر؛ استنباط کردن دو باره آن.
3- سازماندهی. این کار بهترین روش برای یادگیری مطالب پیچیده و مفصل است. تقطیع نیز نمونهای از سازماندهی است.
مخفف این سه مرحله «بسم» است.
با فرمت ppt و در 56 اسلاید قابل ویرایش
قسمتی از این پاورپوینت :
آسیبهای پژوهشی ناظر به شیوه های مطالعه
1- کافی نبودن مطالعه به تناسب با موضوع
2- سرعت و کیفیت پایین است.
3- عدم تناسب شیوه مطالعه با نوع متن
4- ضعف در یادآوری و استفاده از آموخته ها
5- مجبور به تکرار کردن مطالعه
6- کلمهخوانی به جای عبارت خوانی
7- پراکندگی و بدون سازماندهی بودن آموخته ها
برخی راهبردها برای تقویت پژوهش
کتاب برای ما اتفاق بیفتد.
درمطالعه مهندسی وارونه(معکوس) داشته باشیم. قرار است هر چه را نویسنده رشته کرد، پنبه کنیم و دوباره رشته کنیم.
تسلط درسی داشته باشیم و روش تدریس پژوهشمحور را به ویژه روش سقراطی و روش کارگاهی را اجرا کنیم.
معرفی کتاب، گزارش کتاب، مقایسه منابع را تمرین عملی بدهیم.
آموزش را دریابیم. پژوهش از آموزش ناشی می شود.
2- ورودی ذهن طلاب را بهبود ببخشیم (طلاب به شیوههای مطالعه مجهز شوند)
3- بر شیوههای دقیقخوانی، تجسسی و انتقادی تأکید کنیم.
4- به سازماندهی مطالب فکر کنیم، نه فقط پر کردن حافظه.
اطلاعاتی که ما دریافت می کنیم به کجا می روند؟
بخشی از اطلاعات که به صورت الگوهای تصویر ذهنی، صدا و معانی رمزگردانی می شوند و وارد حافظه کوتاه مدت می گردند.
2- بخشی دیگر از اطلاعات با اطلاعات یاد گرفته شده قبلی ارتباط پیدا می کنند و به حافظه بلندمدت منتقل می شوند.
3- بقیه اطلاعات با اطلاعات جدید جانشین می شوند.
اقسام حافظه (مراحل نظامیاد):
1- حافظه حسی
2- حافظه کوتاه مدت
3- حافظه درازمدت
فرآیندهای شناختی حافظه (راهبردهای شناختی)
1- تکرار یا مرور تکرار تراکمی
2- ایجاد نوعی تداعی یا بسط یا گسترش معنایی. از طریق: افزودن جزئیات بیشتر به مطالب؛ خلق مثالهایی برای آن؛ ایجاد تداعی بین آن و اندیشههای دیگر؛ استنباط کردن دو باره آن.
3- سازماندهی. این کار بهترین روش برای یادگیری مطالب پیچیده و مفصل است. تقطیع نیز نمونهای از سازماندهی است.
مخفف این سه مرحله «بسم» است.
کارگاه مطالعه کاربردی (با رویکرد پژوهشی), دانلود پاورپوینت کارگاه مطالعه کاربردی (با رویکرد پژوهشی), پاورپوینت در مورد کارگاه مطالعه کاربردی (با رویکرد پژوهشی), تحقیق کارگاه مطالعه کاربردی (با رویکرد پژوهشی), پاورپوینت درباره کارگاه مطالعه کاربردی (ب,,,
فایل های جدید
یکی از تب ها رو انتخاب بکنید