پاورپوینت مننژيت چيست

پاورپوینت مننژيت چيست

پاورپوینت-مننژيت-چيست

دانلود پاورپوینت مننژيت چيست،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 14

بخشی از پاورپوینت :
مننژيت چيست؟          
پرده يا غشايي كه روي بافت مغز و طناب نخاعي را
مي پوشاند و در حد فاصل بين استخوان جمجمه و
 مغز، يا بين مهره ها و نخاع قرار مي گيرد مننژ نام
دارد و به التهاب اين لايه پوشاننده مننژيت مي گويند.
مننژيت اغلب توسط ويروسها يا باكتريها ايجاد
مي شود. اگر مننژيت بر اثر باكتري ايجاد شود
مننژيت عفوني و اگر بواسطه ويروس يا ساير
 عوامل باشد مننژيت غير عفوني ناميده مي شود.
مقدمه
مننژیت به دو صورت باکتریایی و ویروسی وجود دارد که از نظر دشواری ، تفاوت بسیاری با هم دارند . مننژیت باکتریایی ، به طور معمول خطرناک تر از نوع ویروسی آن است و در موارد بسیار باعث بروز مشکلات ثانویه در مغز و سیستم عصبی می شود. خوشبختانه وقوع هیچ یک از گونه های این بیماری رایج نیست . اگر چه امکان گرفتار شدن به مننژیت درهر سنی وجود دارد ، اما بیشتر در کودکان زیر پنج سال دیده می شود. کودکان زیر دو سال نسبت به بیماری بسیار حساس بوده و شدیدترین شکل بیماری را ظاهر می سازند . اگر تشخیص و درمان بیماری در نخستین مراحل آن صورت گیرد ، حدود نود درصد از کودکان بهبود می یابند و تعداد اندکی دچار ضایعات دائمی در سیستم عصبی ، مانند از دست دادن شنوایی می شوند. هنگام شیوع مننژیت باکتریایی بیشتر در فصل زمستان و مننژیت ویروسی در اواخر تابستان و اوایل پاییز است .
مننژيت در بچه هاي 2 تا 3 ماهه را
مننژيت نوزادي مي نامند. مننژيت
در نوزادان چه با عامل ويروس و يا
باكتري خطرناك است. اما دربچه
هاي بزرگتر مننژيت ويروسي خفيف
تر است و معمولا طي 10 روز خود به
خود بهبود پيد مي كند. مننژيت
باكتريايي معمولا شديدتر است و
مي تواند مساله جدي به حساب آيد.
گاهی اوقات عفونت سینوس ها ،‌ گوش میانی و عفونت های ناشی از آسیب سر ،‌ موجب ایجاد مننژیت می شوند. مننژیت باکتریایی از هنگام آغاز علائم تا ۲۴ ساعت پس از آنتی بیوتیک درمانی ، واگیردار است. مننژیت ویروسی نیز به وسیله افراد بیمار یا حامل ویروس منتقل می شود ولی واگیرداربودن آن کمتر از مننژیت باکتریایی است . این ویروس که به طور معمول موجب عفونت دستگاه گوارش می شود ، از طریق دهان وارد بدن شده و ممکن است تا چندین هفته پس از بهبود بیمار ، در روده او باقی بماند . هیچ آنتی بیوتیکی برای درمان مننژیت ویروسی مؤثر نیست . ویروس موجود در دستگاه گوارش ، از طریق جریان خون وارد مغز می شود اما به طور معمول ،‌ضایعاتی در مغز ایجاد نمی کند .
نشانه های مننژیت ویروسی
نشانه های بیماری پس از گذراندن دوره کمون ( یک تا پنج روز ) می تواند به طور ناگهانی و یا به تدریج پدیدار شود . این نشانه ها شامل سردرد ،‌ تب ، استفراغ و دل پیچه است که یک یا دو روز بعد با خشکی و سفتی گردن همراه می گردد ، گاهی اوقات نیز جوش هایی در سطح بدن ظاهر می شود . کودکان مبتلا اغلب در بیمارستان بستری می شوند اما بدون آنکه آنتی بیوتیک مصرف کنند ،‌ پس از چند روز به طور کامل بهبود می یابند .
دانلود فایل


پاورپوینت مننژيت چيست

مننژيت چيست, دانلود پاورپوینت مننژيت چيست, پاورپوینت در مورد مننژيت چيست, تحقیق مننژيت چيست, پاورپوینت درباره مننژيت چيست, پاورپوینت راجع به مننژيت چيست, پاورپوینت آماده مننژيت چيست, تحقیق در مورد مننژيت چيست, ppt , pdf , تحقیق با موضوع مننژيت چيست, ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید