پاورپوینت چالشهاي تحقق تجارت الکترونيکي در ايران و راهکارها

پاورپوینت چالشهاي تحقق تجارت الکترونيکي در ايران و راهکارها

پاورپوینت-چالشهاي-تحقق-تجارت-الکترونيکي-در-ايران-و-راهکارها

دانلود پاورپوینت چالشهاي تحقق تجارت الکترونيکي در ايران و راهکارها،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 23 

بخشی از پاورپوینت :
مقدمه
در اين گفتار در ابتدا مروري بر مفاهيم و مولفه هاي فناوري اطلاعات و تجارت الکترونيکي خواهيم داشت.
سپس به بحث چالشهاي توسعه تجارت الکترونيکي  در ايران از ديگاه کارشناسان مختلف اشاره مي گردد.
در ادامه راهکارهايي براي توسعه تجارت الکترونيکي در ايران در شرايط محدوديتهاي موجود ارائه خواهد گشت.
در يايان نيز نظرات حضار در رابطه با اقدامات لازم و پيشنهادي براي توسعه تجارت الکترونيکي جمع آوري خواهد شد.
مؤلفه هاي اصلي در فنآوري اطلاعات و ارتباطات
ابزار فني :‌ شامل ابزارها ، ماشين آلات و تجهيزات و تسهيلات 
نيروي انساني : شامل مهارت ، تجربه ، خلاقيت و غيره
ابزار اطلاعاتي : شامل مدارك ، آمارها ، داده ها و اطلاعات 
ابزار سازماني : شامل سازمانها و نهادهايي براي ادغام مؤثر مؤلفه هاي قبل از طريق مديري
تعاريف تجارت الکترونيکي از ديدگاههاي مختلف
طي سالهاي قبل از 1994 ميلادي: تجارت الكترونيكي = مبادله اطلاعات با روشهاي الكترونيكي
 ليكن ايجاد و توسعه شبكه اينترنت هم در سطح سازماني ، هم در سطح ملي و هم در سطح بين المللي فرصتهاي زيادي براي توسعه و پيشرفت زير ساختها و كاربردهاي تجارت الكترونيكي فراهم آورده است . 
هم آوايي شبكه اينترنت و تجارت موجب بروز تغييراتي در تعريف تجارت الكترونيك نيز شده است . 
تعاريف گوناگون و متعددي كه از تجارت الكترونيك ارائه شده غالبا" به دليل تفاوت ديدگاهها ،تحليلها وحتي كاربردهاست.
ازديدگاه ارتباطات ، تجارت الكترونيكي تحويل خدمات ، كالا ومحصولات اطلاعاتي از طريق خطوط تلفن ، شبكه هاي كامپيوتري و يا ساير وسايل ارتباطي است .
از ديدگاه فناوري اطلاعات ، تجارت الكترونيكي به آندسته از كاربردهاي فناوري اطلاعات كه بصورت سيستمي براي پشتيباني و پيشرفت دادن جريان كاري و مبادلات تجاري ايجاد شده اند اطلاق ميشود . 
از ديدگاه تجاري ، تجارت الكترونيكي ابزاريست كه كسب و كارهاي مختلف ، شركا و مشتريان آنها را قادر مي سازد كه موضوعاتي چون كيفيت خدمات ، سرعت تحويل ، پشتيباني و مواردي از اين دست را ارتقاء و مواردي چون هزينه ها را كاهش دهند . 
از ديدگاه خدماتي ، تجارت الكترونيكي زير ساخت لازمي است كه از ايجاد قابليت خريد وفروش محصولات و خدمات روي اينترنت و ساير سرويسهاي online پشتيباني مي كند. 
از ديدگاه همكاري ، تجارت الكترونيكي چارچوبي است براي همكاري دروس سازماني و برون سازماني . از ديدگاه اجتماعي ، تجارت الكترونيكي جايگاهي براي تجلي وفاق بين اعضاء جامعه است تا بياموزند ، مبادله كنند و همكاري نمايند
مهمترين نقاط قوت تجارت الكترونيكي  در جهان
برآيند كلي از موارد فوق مبين نيازمندي به يك سيستم جامع اطلاعاتي است .
سيستمي مشتمل بر ارائه اطلاعات دقيق و بروز و جمع آوري اطلاعات . 
وظيفه اصلي هر سازمان ، بنگاه و شركت در اين ميان آنست كه براي عقب نماندن از ساير رقبا ، اطلاعات دقيق و بروز خود را بصورت كار آمد در اختيار مشتريان قرار دهد كه البته بكارگيري شبكه اينترنت در اين خصوص كليدي است
طبيعت جهاني تجارت الکترونيکي امکان ورود به بازار و رقابت از بازارهاي محلي به بازارهاي ملي و بين المللي را خصوصاً براي کشورهاي در حال توسعه فراهم مي آورد . 
تجارت الکترونيک و استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در بخش بازرگاني مي تواند در کاهش موانع تجاري و افزايش قدرت دسترسي به بازار نقش بسزايي داشته باشد .   
در عين حال ورود به دنياي تجارت الکترونيکي به معني موفق شدن نمي باشد و در صورت برنامه ريزي ضعيف شکست جدي را نيز مي تواند بهمراه داشته باشد اما اين به معني نه گفتن نيست چرا که از بعد ديگر ورود به اين محيط اجتناب ناپذير بنظر مي رسد 
دانلود فایل


پاورپوینت چالشهاي تحقق تجارت الکترونيکي در ايران و راهکارها

چالشهاي تحقق تجارت الکترونيکي در ايران و راهکارها, دانلود پاورپوینت چالشهاي تحقق تجارت الکترونيکي در ايران و راهکارها, پاورپوینت در مورد چالشهاي تحقق تجارت الکترونيکي در ايران و راهکارها, تحقیق چالشهاي تحقق تجارت الکترونيکي در ايران و راهکارها, پاورپ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید