پاورپوینت آشنایی با گل حسن یوسف طریقه کاشت و نگهداری

پاورپوینت آشنایی با گل حسن یوسف طریقه کاشت و نگهداری

پاورپوینت-آشنایی-با-گل-حسن-یوسف-طریقه-کاشت-و-نگهداری

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با گل حسن یوسف طریقه کاشت و نگهداری،
با فرمت ppt و در 15 اسلاید قابل ویرایش

قسمتی از این پاورپوینت :
حسن یوسف
مشخصات: اسم علمی یوسف Coleus blumei ،از خانوده Labiatae   می باشد. این جنس داری 150 گونه از گیاهان همیشه سبز چند ساله یا دائمی است. این گونه بومی جاوا بوده ارتفاع آن به بیش از 40 سانتی متر و گسترش آن نیز به بیش از 25 سانتی متر می رسد این گیاه گرچه دائمی است ولی هنگام فصول سرد اگر خارج از گلخانه یا آپارتمان نگاه داری شوند از بین خواهند رفت
برگهای زیبایی ان به رنگهای مخلوط قرمز، سفید ، سبز، زرد و قهوه ای دیده می شود برای این که یک گیاه بوته ای از این گونه به دست آوریم. گلهای کوچک و آبی رنگ آن را باید هنگام ظهور پنسمان یا قطع کرد. این گونه دارای واریته های بسیاری است که هر کدام دارای برگهایی به رنگها یا مخلوطی از رنگهای مختلف می باشد.
حسن یوسف به نور زیاد، گرمای زیاد، آبیاری فراوان، رطوبت هوای ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد.کود مورد نیاز حسن یوسف را می‌توان به میزان ۳ گرم در لیتر، هر دو هفته یکبار، از فروردین تا مهرماه، مورد استفاده قرار داد. خاک مورد نیاز اینگونه مخلوطی از خاک باغچه، خاکبرگ و ماسه، میباشد.
این گیاه، گیاه زینتى از تیره نعناع است و تولید آن در ایران از دیر باز آغاز شده است. رنگ آمیزى برگ هاى حسن یوسف با زیبایى و تنوع ویژه اى که داراست، آن را از هر گیاه دیگرى متمایز مى کند.
این گیاه بسیار پر رشد است و برگ هاى آن پشت سر هم رشد مى کنند و خوشه گل دهنده آن در محل مناسب به سرعت ظاهر مى شود که باید جوانه انتهاى این شاخه قطع شود؛ زیرا با قطع آن رشد شاخه هاى فرعى ایجاد مى شود و گلدان حسن یوسف پر شاخه و از نظر تعداد برگ ها، متراکم تر مى گردد.
تکثیر این گیاه از طریق قلمه بسیار آسان است؛ چون قلمه هاى حسن یوسف به آسانى ریشه دار مى شوند.
همچنین از طریق کاشت بذر هم مى توان حسن یوسف را تکثیر کرد، که البته این روش زمان بیشترى مى برد و چند هفته لازم است تا بذر این گیاه سبز شود.

دانلود فایل


پاورپوینت آشنایی با گل حسن یوسف طریقه کاشت و نگهداری

آشنایی با گل حسن یوسف طریقه کاشت و نگهداری, دانلود پاورپوینت آشنایی با گل حسن یوسف طریقه کاشت و نگهداری, پاورپوینت در مورد آشنایی با گل حسن یوسف طریقه کاشت و نگهداری, تحقیق آشنایی با گل حسن یوسف طریقه کاشت و نگهداری, پاورپوینت درباره آشنایی با گل حسن,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید