پاورپوینت اکسید های سولفور

پاورپوینت اکسید های سولفور

پاورپوینت-اکسید-های-سولفور

دانلود پاورپوینت اکسید های سولفور،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 57 

بخشی از پاورپوینت :
سولفور اکسیدی که به بیشترین مقدار در اتمسفر انتشار می یابد سولفور در اکسید SO2 می باشد. معمولاً مقدار کمی از سولفور تری اکسید SO3 همراه سولفور در اکسید است. ولی مقادیر بیشتر از حدود 1 تا 2 درصد SO2 نمی باشد. مجموعه این دو نوع اکسید با SOX نشان داده می شود.
 سولفور دی اکسید گازی بیرنگ و غیر قابل استعال، با نقطه ذوب وجوش به ترتیب -75.5°C و -10.10°C است. در غلظت های نزدیک به 3ppm بوی زننده و سوزش آوری دارد. سولفور تری اکسید گازی فوق العاده فعال و بی رنگ و به آسانی به صورت مایع تراکم می گردد (b.p = 44.8°C) تحت شرایط معمولی هیچSO3  در اتمسفر یافت نمی شود. چون که سریعاً با رطوبت واکنش میدهد و سولفوریک اسید به وجود می آورد. (H2SO4) 
منابع سولفور اکسید ها:
طبق اصول جهانی برآورد شده که سالانه 146 میلیون تن SO2 مستقیماً وارد اتمسفر می گردد. به علاوه سالانه نزدیک به 194 میلیون تن SO2 در نتیجه اکسایش هیدروژن سولفید (H2S) در اتمسفر تولید می شود. بنابراین یک فرآیند فرعی (اکسایش H2S) بیش از انتشارات مستقیم SO2 اتمسفری می باشد.
منشا H2S اتمسفری، فساد مواد آلی است. باتلاقها، لجن زارها و جلگه ها علی الخصوص مولد آن هستند. اقیانوس ها منشا سالانه 30 میلیون تن می باشند، در حالی که منابع بیولوژیکی 70 میلیون تن تولید می کنند. 
فعالیت های آتشفشانی کمی H2S تولید می کند ولی بر طبق اصول جهانی این مقدار در مقایسه با مقدار تولید شده از فرآیند های بیولوژیکی قابل چشم پوشی است.
مقدار کمی H2S، 3 میلیون تن در سال، در نتیجه فعالیتهای صنعتی وارد اتمسفر می گردد و کل انتشارات جهانی را تا 103 میلیون تن در هر سال می رساند سرنوشت این مقدار عظیم H2S آزاد شده در اتمسفر زمین از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.



دانلود فایل


پاورپوینت اکسید های سولفور

اکسید های سولفور, دانلود پاورپوینت اکسید های سولفور, پاورپوینت در مورد اکسید های سولفور, تحقیق اکسید های سولفور, پاورپوینت درباره اکسید های سولفور, پاورپوینت راجع به اکسید های سولفور, پاورپوینت آماده اکسید های سولفور, تحقیق در مورد اکسید های سولفور, ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید