پاورپوینت خلاصه کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم(پنجگانه سواد رسانه ای)

پاورپوینت خلاصه کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم(پنجگانه سواد رسانه ای)

پاورپوینت-خلاصه-کتاب-تفکر-و-سواد-رسانه-ای-پایه-دهم(پنجگانه-سواد-رسانه-ای)

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم(پنجگانه سواد رسانه ای)،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 20 

بخشی از پاورپوینت :
یاکوبسن در نظریه خود شش عنصر کلان ارتباطی را چنین معرّفی می‌کند: فرستنده، پیام، رمزگان، تماس، بافت و گیرنده. 
1- فرستنده: فرستنده فاعلی اندیشمند و طراح ارتباط است که می‌تواند پیامی‌معنادار را برای گیرنده یا گیرندگانی معیّن و یا نامعیّن ارسال کند. فرستنده در برخی موارد – و از جمله در مورد فیلم – از گروهی از متخصصان در رشته‌های فنی و هنری مختلف تشکیل شده است. به همین خاطر گاهی اینکه فرستنده پیام را چه کسی در نظر می‌گیریم خود به مسئله‌ای پیچیده تبدیل می‌شود. به‌ویژه در مورد ارتباط از طریق رسانه‌های جمعی گاهی حتّی می‌توان سرمایه‌گذار و سفارش‌دهنده را نیز به‌عنوان فرستنده پیام در نظر گرفت.
2- پیام: پیام متناظر با قصد و نیّتی است که متن به منظور انتقال یافتن آن از فرستنده به گیرنده تنظیم شده است. این پیام متناسب با مقتضیات مادّی و فنّی یک رسانه بخصوص، در چارچوب زمینه‌های زیباشناختی و بیانی نوع متن رسانه‌ای نگارش می‌شود. 
3- تماس (رسانه): متن تابع محدودیتی کلّی است که «تماس» بر برقراری ارتباط تحمیل می‌کند. پیام باید دریافت شود و کنش دریافت به شکل‌های متفاوت ممکن است. یاکوبسن این نکته را با مفهوم تماس روشن کرده است. ... قطعه شعری می‌تواند همچون دستخط شاعر به دست ما برسد، یا آن را با صدای شاعر یا کسی دیگر بشنویم. این شعر می‌تواند در مجله‌ای یا کتابی چاپ شده باشد، یا همراه با موسیقی شنیده شود. هر یک از این اشکال متفاوت تماس حالت ویژه‌ای می‌آفریند که چه بسا دلالت معنایی شعر را دگرگون کند.

دانلود فایل


پاورپوینت خلاصه کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم(پنجگانه سواد رسانه ای)

خلاصه کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم(پنجگانه سواد رسانه ای), دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم(پنجگانه سواد رسانه ای), پاورپوینت در مورد خلاصه کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم(پنجگانه سواد رسانه ای), تحقیق خلاصه کتاب تفک,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید