پاورپوینت شبکه های کامپیوتری

پاورپوینت شبکه های کامپیوتری

پاورپوینت-شبکه-های-کامپیوتری

دانلود پاورپوینت شبکه های کامپیوتری،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 188 

بخشی از پاورپوینت :
تعریف شبکه
به مجموعه ای از چند کامپیوتر مستقل یا اجزا کامپیوتری که با یکدیگر ارتباط داشته باشند و ما بین آنها انتقال داده انجام شود یک شبکه کامپیوتری می گویند.
مستقل بودن کامپیوترها: هر کامپیوتر به تنهایی و بدون حضور در شبکه بتواند عملکرد عادی خود را داشته باشد
اجزا کامپیوتر می توانند چاپگرها، اسکنرها و... باشند.
هدف اصلی شبکه های کامپیوتری عمل انتقال داده است.
اهداف و مزایای شبکه
سهولت انتقال داده ها
اشتراک منابع نرم افزاری مانند پایگاه داده و فایل ها و منابع 
سخت افزاری مانند چاپگرها و اسکنرها و...
صرفه جویی در هزینه ها: اشتراک منابع باعث صرفه جویی در هزینه می شود.
افزایش قابلیت اطمینان(reliability): قرار دادن چندین نسخه یکسان از یک نرم افزار یا فایل بر روی چندین کامپیوتر درون شبکه موجب افزایش قابلیت اطمینان می شود.
از بین رفتن بعد فاصله
مشکل شبکه امنیت آن است.
کاربرد شبکه های کامپیوتری
اشتراک منابع : 
اشتراک منابع به معنای فراهم آوردن و به اشتراک گذاشتن سخت افزار ، نرم افزار و داده های مورد نیاز در شبکه است به گونه ای که کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.
حذف محدودیتهای جغرافیایی:
با استفاده از شبکه های کامپیوتری می توان در کسری از ثانیه به منابع اطلاعاتی موجود در فواصل هزاران کیلومتری خود دسترسی داشت.
کاهش هزینه:
به کارگیری شبکه علاوه بر صرفه جویی در وقت در هزینه هایی نظیر پست با استفاده از پست الکترونیک نقل و انتقال پول ، خرید اعتبار ، استفاده از نتایج تحقیقات دیگران و کاهش هزینه تجربه مجدد ، به اشتراک گذاشتن منابع که می تواند هزینه های سازمان را کاهش دهد.
کاربردهای شبکه های کامپیوتری
بالا رفتن قابلیت اعتماد سیستم :
شبکه های کامپیوتری به گونه ای طراحی شده اند که در صورت خرابی یک کل شبکه از کار نیافتد گسترده بودن کانالهای ارتباطی در زیر ساخت ارتباطی شبکه باعث شده که قطع یکی از کانالها منجر به از دست رفتن کل شبکه نشود.
افزایش کارآیی سیستم:
بهره گیری از شبکه می تواند کارآیی سیستم را افزایش دهد بدین نحو که توزیع وظایف سازمانی یک مجموعه به ماشینهای متفاوت در شبکه ضمن افزایش قابلیت اطمینان سیستم  از لحاظ سرعت دستیابی به اطلاعات، سرعت پردازش و دخیره و بازیابی اطلاعات افزایش خواهد داد.

دانلود فایل


پاورپوینت شبکه های کامپیوتری

شبکه های کامپیوتری, دانلود پاورپوینت شبکه های کامپیوتری, پاورپوینت در مورد شبکه های کامپیوتری, تحقیق شبکه های کامپیوتری, پاورپوینت درباره شبکه های کامپیوتری, پاورپوینت راجع به شبکه های کامپیوتری, پاورپوینت آماده شبکه های کامپیوتری, تحقیق در مورد شبکه,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید