پاورپوینت عظمت و مقام مادر

پاورپوینت عظمت و مقام مادر

پاورپوینت-عظمت-و-مقام-مادر

دانلود پاورپوینت عظمت و مقام مادر،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 10 

بخشی از پاورپوینت :
 عظمت و مقام مادر 
ابياتي زيبا راجع به مقام و مرام مادر تا تواني از پي او(مادر) كن ‍‍‍‍جــدّ و جهد احترام هر كسي از احترام مادر است مادر دانا كند فرزند دانا تربيت هر كه بر هر جا رسد از اهتمام مادراست افكند كي در خطر بهر كسي جان را كسي اين گذشت و اين فداكاري مرام مادراست 
پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم می فرمایند:
«الجنة تحت اقدام الامهات ؛ بهشت زیر پای مادران است .»
پیامبر ( ص ) در خصوص مقام مادر فرمودند: "إذا کنت فی صلوة التصوع فإنْ دعاک والدک فلا تقطعها و إن دعتک و الدتک فاقطعها؛ هنگامی که نماز مستحبی می خوانی، اگر پدرت تو را صدا کرد، نمازت را قطع نکن،‌ ولی اگر مادرت تو را صدا زد،‌نمازت را قطع کن و به او جواب بده". المستدرک‌، ج 15، ص 181.
مساله حق‏شناسی نسبت‏ به پدر و مادر، در قرآن چنین بیان شده است: «و وصینا الانسان‏بوالدیه حملته امه وهنا علی وهن و فصاله فی عامین ان اشکر لی و لوالدیک; ما به‏انسان در مورد پدر و مادر سفارش (به نیکی) کردیم، مادرش او را با ناتوانی روی‏ناتوانی حمل کرد (به هنگام بارداری هر روز، رنج و ناراحتی تازه‏ای را متحمل‏می‏شد) و دوران شیرخوارگی او در دو سال پایان می‏یابد (آری به او وصیت کردیم) که‏برای من و پدر و مادرت شکر به جای آور.» یعنی مادری که آن همه رنج دوران حمل‏و شیرخوارگی فرزند را دیده، باید حق او را شناخت، و به پاس زحمات او به اواحترام و نیکی کرد و از او سپاس‏گزاری نمود.
اهمیت و شرافت مادر در کلام امام خمینی ره
«حقوق مادران را نمی‏توان شمرد و نمی‏توان به حق ادا کرد. یک شب مادر نسبت به فرزندش از سال‏ها عمر پدر متعهد ارزنده‏تر است.
دانلود فایل


پاورپوینت عظمت و مقام مادر

عظمت و مقام مادر, دانلود پاورپوینت عظمت و مقام مادر, پاورپوینت در مورد عظمت و مقام مادر, تحقیق عظمت و مقام مادر, پاورپوینت درباره عظمت و مقام مادر, پاورپوینت راجع به عظمت و مقام مادر, پاورپوینت آماده عظمت و مقام مادر, تحقیق در مورد عظمت و مقام مادر, ,,,

گوناگون

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید