دینا فایل / پاورپوینت شرکت آمازون
پاورپوینت شرکت آمازون
پاورپوینت شرکت آمازون
دانلود پاورپوینت شرکت آمازون،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 25
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 25
بخشی از پاورپوینت :
شرکت آمازون در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ توسط جف بزوس (با تلفظ جف بِیزوس در زبان انگلیسی) راهاندازی شد.
این فروشگاه اینترنتی که در ابتدا به فروش کتاب مشغول بود و در گروه کتابفروشی هایی مانند Barnes & Noble قرار میگرفت، امروز نماد خرده فروشی الکترونیکی محسوب میشود و به درستی آن را فروشگاه همه چیز مینامند.
فروشگاه اینترنتی آمازون کوشیده هزینههای خود را در حداقل ممکن نگه دارد و به همین علت خرید ارزان از آمازون، در کنار راحتی خرید اینترنتی، انگیزهی بسیاری از مشتریان آن است.
از حدود ۵۰۴ میلیون سهم شرکت آمازون، حدود ۵۲ میلیون سهم آن در اختیار جف بیزوس است و همچنان بزرگترین سهامدار شرکت آمازون محسوب میشود. اگر از دو سهامدار حقوقی آمازون، یعنی گروه Vanguard (با ۳۲ میلیون سهم) و گروه Blackrock (با ۲۷ میلیون سهم) صرفنظر کنیم، چهارمین سهامدار بزرگ و دومین سهامدار حقیقی بزرگ آمازون، اندرو جسی (Andrew Jassy) است که مدیر شرکت خدمات وب آمازون (Amazon Web Services) است و بیش از ۱۰۰ هزار سهم این شرکت را در اختیار دارد. اندرو جسی از نیمهی دوم سال ۲۰۲۱ جایگاه مدیر ارشد اجرایی آمازون را – که تا کنون در اختیار جف بیزوس بوده – در اختیار میگیرد.
شرکت آمازون چه میکند؟
اگر بخواهیم آمازون را در یکی از دستههای رایج بازار قرار دهیم، باید بگوییم که آمازون یک شرکت خرده فروشی الکترونیکی یا E-Tailer است. اصطلاح E-Tailer از ترکیب واژههای Electronic و Retailer ایجاد شده است. مطالعهی درسهای زیر میتواند به شما در درک مفهوم خرده فروشی بیشتر کمک کند:
تعریف خرده فروشی چیست؟
معرفی و مرور کتاب عصر خرده فروشی الکترونیکی
البته بر خلاف بسیاری از خرده فروشیها که محصولات مشخصی را تولید یا تأمین میکنند و میفروشند، آمازون به سمت پلتفرم هم حرکت کرده و یک مارکت پلیس (Marketplace) را شکل داده است. به این معنا که علاوه بر فروش مستقیم توسط خود آمازون، به فروشندگان مختلف هم فضایی اختصاص داده میشود تا محصولات خود را بفروشند و طبیعتاً آمازون بخشی از سود این معاملات را دریافت میکند.
وقتی فروش توسط خود آمازون انجام میشود، آمازون محصولات را به تشخیص خود به شکل عمده یا جزئی از عرضهکنندگان میخرد و بر اساس استراتژی و ترجیحات خود رو آنها قیمت میگذارد و به مشتریان میفروشد. در این حالت، عملاً آمازون نقش مشتری را برای فروشندگان ایفا میکند. این مدل اصطلاحاً ۱P یا First-party نامیده میشود.
در مدل دوم که با نام ۳P یا Third-party شناخته میشود، آمازون صرفاً بستر را فراهم میکند و فروشندگان محصولات را قیمتگذاری کرده و عکس و مشخصات را هم مستقیماً ثبت میکنند. هیچ یک از این دو روش الزاماً بهتر از دیگری نیست و هر یک مزایا و معایب خود را دارند . اما آمازون اصرار دارد که با شیوهی دوم، عملاً کوشیده خود را کمرنگ کند و به جای ضربه زدن به کسب و کارهای کوچک، بستری برای رشد آنها باشد. به همین علت هرساله سهم فروش ۳P در گزارشهای فروش آمازون اعلام میشود. در حال حاضر حدود ۵۵٪ از فروش آمازون در قالب مارکت پلیس انجام میشود
این فروشگاه اینترنتی که در ابتدا به فروش کتاب مشغول بود و در گروه کتابفروشی هایی مانند Barnes & Noble قرار میگرفت، امروز نماد خرده فروشی الکترونیکی محسوب میشود و به درستی آن را فروشگاه همه چیز مینامند.
فروشگاه اینترنتی آمازون کوشیده هزینههای خود را در حداقل ممکن نگه دارد و به همین علت خرید ارزان از آمازون، در کنار راحتی خرید اینترنتی، انگیزهی بسیاری از مشتریان آن است.
از حدود ۵۰۴ میلیون سهم شرکت آمازون، حدود ۵۲ میلیون سهم آن در اختیار جف بیزوس است و همچنان بزرگترین سهامدار شرکت آمازون محسوب میشود. اگر از دو سهامدار حقوقی آمازون، یعنی گروه Vanguard (با ۳۲ میلیون سهم) و گروه Blackrock (با ۲۷ میلیون سهم) صرفنظر کنیم، چهارمین سهامدار بزرگ و دومین سهامدار حقیقی بزرگ آمازون، اندرو جسی (Andrew Jassy) است که مدیر شرکت خدمات وب آمازون (Amazon Web Services) است و بیش از ۱۰۰ هزار سهم این شرکت را در اختیار دارد. اندرو جسی از نیمهی دوم سال ۲۰۲۱ جایگاه مدیر ارشد اجرایی آمازون را – که تا کنون در اختیار جف بیزوس بوده – در اختیار میگیرد.
شرکت آمازون چه میکند؟
اگر بخواهیم آمازون را در یکی از دستههای رایج بازار قرار دهیم، باید بگوییم که آمازون یک شرکت خرده فروشی الکترونیکی یا E-Tailer است. اصطلاح E-Tailer از ترکیب واژههای Electronic و Retailer ایجاد شده است. مطالعهی درسهای زیر میتواند به شما در درک مفهوم خرده فروشی بیشتر کمک کند:
تعریف خرده فروشی چیست؟
معرفی و مرور کتاب عصر خرده فروشی الکترونیکی
البته بر خلاف بسیاری از خرده فروشیها که محصولات مشخصی را تولید یا تأمین میکنند و میفروشند، آمازون به سمت پلتفرم هم حرکت کرده و یک مارکت پلیس (Marketplace) را شکل داده است. به این معنا که علاوه بر فروش مستقیم توسط خود آمازون، به فروشندگان مختلف هم فضایی اختصاص داده میشود تا محصولات خود را بفروشند و طبیعتاً آمازون بخشی از سود این معاملات را دریافت میکند.
وقتی فروش توسط خود آمازون انجام میشود، آمازون محصولات را به تشخیص خود به شکل عمده یا جزئی از عرضهکنندگان میخرد و بر اساس استراتژی و ترجیحات خود رو آنها قیمت میگذارد و به مشتریان میفروشد. در این حالت، عملاً آمازون نقش مشتری را برای فروشندگان ایفا میکند. این مدل اصطلاحاً ۱P یا First-party نامیده میشود.
در مدل دوم که با نام ۳P یا Third-party شناخته میشود، آمازون صرفاً بستر را فراهم میکند و فروشندگان محصولات را قیمتگذاری کرده و عکس و مشخصات را هم مستقیماً ثبت میکنند. هیچ یک از این دو روش الزاماً بهتر از دیگری نیست و هر یک مزایا و معایب خود را دارند . اما آمازون اصرار دارد که با شیوهی دوم، عملاً کوشیده خود را کمرنگ کند و به جای ضربه زدن به کسب و کارهای کوچک، بستری برای رشد آنها باشد. به همین علت هرساله سهم فروش ۳P در گزارشهای فروش آمازون اعلام میشود. در حال حاضر حدود ۵۵٪ از فروش آمازون در قالب مارکت پلیس انجام میشود
شرکت آمازون, دانلود پاورپوینت شرکت آمازون, پاورپوینت در مورد شرکت آمازون, تحقیق شرکت آمازون, پاورپوینت درباره شرکت آمازون, پاورپوینت راجع به شرکت آمازون, پاورپوینت آماده شرکت آمازون, تحقیق در مورد شرکت آمازون, ppt , pdf , تحقیق با موضوع شرکت آمازون, ,,,
فایل های جدید
یکی از تب ها رو انتخاب بکنید