پاورپوینت منحنی های بقا Survival curves

پاورپوینت منحنی های بقا Survival curves

پاورپوینت-منحنی-های-بقا-survival-curves

دانلود پاورپوینت منحنی های بقا Survival curves،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 29 

بخشی از پاورپوینت :
تعریف بقای سلول یا مرگ سلولی:
برای سلولهای متمایز که تکثیر نمی شوند، مانند عصب یا عضله، مرگ به عنوان از دست دادن عمل اختصاصی تعریف می شود. برای سلولهای در حال تکثیر، مانند سلولهای بنیادین سیستم خونساز یا پوشش روده ای، از دست دادن توان تولیدمثل مداوم، یعنی از دست دادن قابلیت تکثیر، تعریف مناسبی از مرگ برای این سلولهاست. این امر گاهی مرگ تولیدمثلی نامیده می شود.  
ممکن است یک سلول با وجود حضور فیزیکی در بافت و دست نخوردگی ظاهری نتواند پروتئین یا DNA سنتز کند یا حتی بتواند برای انجام یک یا دو تقسیم تلاش کند، این در حالی است که اگر سلول مذکور قابلیت تقسیم خود را بطور نامحدود از دست بدهد و تنواند تعداد بیشماری سلول تولید کند، بنا به تعریف مرده است. 
به سلول بازمانده ای که ضمن حفظ قابلیت تولیدمثل خود، بتواند با تکثیر نامحدود یک کلون بزرگ یا کلونی (colony) را تشکیل دهد، کلونوژنیک یا کلونی زا (clonogenic) گفته می شود.
تعریف مرگ سلول اهمیت ویژه ای در پرتودرمانی تومورها دارد. برای ریشه کن کردن یک تومور تنها لازم است سلولها به مفهومی کشته شوند که قادر به تقسیم و رشد بیشتر و توسعه بدخیمی نباشند.
به طور کلی برای مختل کردن فعالیت سلولی در سیستمهای غیرقابل تقسیم به دزی حدود 100 گری (10000 rad) نیاز است. برعکس، دز کشنده متوسط برای از دست دادن قابلیت تقسیم معمولا کمتر از 2 گری (200 rad) می باشد.
دانلود فایل


پاورپوینت منحنی های بقا Survival curves

منحنی های بقا Survival curves, دانلود پاورپوینت منحنی های بقا Survival curves, پاورپوینت در مورد منحنی های بقا Survival curves, تحقیق منحنی های بقا Survival curves, پاورپوینت درباره منحنی های بقا Survival curves, پاورپوینت راجع به منحنی های بقا Survi,,,

پاورپوینت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید