پاورپوینت مباحث ارزشی و بینشی اقتصاد اسلامی

پاورپوینت مباحث ارزشی و بینشی اقتصاد اسلامی

پاورپوینت-مباحث-ارزشی-و-بینشی-اقتصاد-اسلامی

دانلود پاورپوینت مباحث ارزشی و بینشی اقتصاد اسلامی،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 21 

بخشی از پاورپوینت :
مقدمه
توانایی اقدام به پس انداز برای دوره ی ضعف خود     می کنند؛اما نه همگان دوره ای  از زندگی را در قدرت کافی برای انجام کار به سر می برند و نه همه توانایی پس انداز برای عصر ناتوانی خود را دارند . از این رو برای تأمین زندگی این گونه افراد «تامین اجتماعی» برقرار می گردد.
یکی از مبانی تأمین اجتماعی در اسلام این است که ثروت ها ونعمت های خدا در اصل به نوع بشر تعلق دارد و هر انسانی به مقدار گذران زندگی از این نعمت ها سهم دارد. در قرآن آمده است :«و الارض وضعها للانام»خدا  زمین را برای مردم قرار داد؛ و در روایات نیز برخی از منابع طبیعی به نام مشترکات نامیده شده که همه ی مردم در آن سیهمند. زکات بر غلات چهار گانه به خاطر استفاده از آب است که یکی از منابع مشترک می باشد و هر کس که از باران یا نهرها  برای آبیاری زراعت خود استفاده کند باید زکات بدهد تا سهم نیازمندان از این راه تأمین شود و در  کشت آبی چون بیشتر از عنصر مشترک  و همگانی استفاده      می شود سهم زکات از یک بیستم به یک دهم افزایش پیدا می کند.نیز  زکات چهار پایان در صورتی واجب است که در مرتع، یعنی عنصر مشترک و همگانی ،چریده باشند.

دانلود فایل


پاورپوینت مباحث ارزشی و بینشی اقتصاد اسلامی

مباحث ارزشی و بینشی اقتصاد اسلامی, دانلود پاورپوینت مباحث ارزشی و بینشی اقتصاد اسلامی, پاورپوینت در مورد مباحث ارزشی و بینشی اقتصاد اسلامی, تحقیق مباحث ارزشی و بینشی اقتصاد اسلامی, پاورپوینت درباره مباحث ارزشی و بینشی اقتصاد اسلامی, پاورپوینت راجع به,,,

پاورپوینت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید