پاورپوینت ابوریحان بیرونی

پاورپوینت ابوریحان بیرونی

پاورپوینت-ابوریحان-بیرونی

دانلود پاورپوینت ابوریحان بیرونی ،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 5 

بخشی از پاورپوینت :
زیست شناسی و تکامل (فرگشت)
بیرونی در فصل ۴۷ کتاب تحقیق ماللهند تلاش می‌کند که از دید یک طبیعی دان به توضیح این که چرا نزاع‌های مهاباراتا «باید رخ میداد» بپردازد. او در آن کتاب به توضیح روندهای طبیعی و از جمله نظرات زیست شناختی مربوط به تکامل (فرگشت) می‌پردازد. برخی از اندیشمندان نظرات بیرونی را با داروینیسم و انتخاب طبیعی قابل قیاس می‌دانند. یکی از این نظرات مشابه با نظریه بنیادین مالتوس درباره عدم تناسب میان نسبت تولید مثل و نیازهای ابتدایی حیات است. بیرونی می‌گوید
«حیات جهان بستگی به دانه افشانی و زاد و ولد دارد. با گذشت زمان هر دوی این فرایندها افزایش می‌یابند. این افزایش نامحدود است حال آنکه جهان محدود است.» 
او سپس به این اصل موجودات زنده اشاره می‌کند.
«هنگامی که گروهی از گیاهان یا جانوران دیگر تغییری در ساختمانشان رخ ندهد و گونه ویژه نامیرایی را بوجود آورند، اگر یکایک اعضای این گونه‌ها به جای آنکه تنها بدنیا بیایند و از بین بروند، به زاد وولد بپردازند و چندین بار، چندین موجود همانند خود را بوجود آورند، بزودی تمام دنیا از همان یک گونه گیاهی یا جانوری پر خواهد گشت و آنها هر قلمرویی که بیابند تسخیر خواهند کرد.» 
بیرونی سپس به تشریح انتخاب مصنوعی می‌پردازد.
«کشاورز ذرت خود را بر می‌گزیند و تا جایی که می‌خواهد به کشت و ذرع آن می‌پردازد و آنچه را که نمی‌خواهد ریشه کن می‌کند. جنگل دار شاخه‌هایی که به نظرش برگزیده هستند را نگه می‌دارد و سایر شاخه‌ها را می‌برد. زنبورها افرادی از گروه را که تنها می‌خورند ولی کاری برای کندویشان نمی‌کنند، می‌کشند.» 

دانلود فایل


پاورپوینت ابوریحان بیرونی

ابوریحان بیرونی, دانلود پاورپوینت ابوریحان بیرونی, پاورپوینت در مورد ابوریحان بیرونی, تحقیق ابوریحان بیرونی, پاورپوینت درباره ابوریحان بیرونی, پاورپوینت راجع به ابوریحان بیرونی, پاورپوینت آماده ابوریحان بیرونی, تحقیق در مورد ابوریحان بیرونی, ppt , pd,,,

پاورپوینت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید