پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10حسابداري کمکهاي بلاعوض دولت

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10حسابداري کمکهاي بلاعوض دولت

پاورپوینت-استاندارد-حسابداري-شماره-10حسابداري-کمکهاي-بلاعوض-دولت

دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10حسابداري کمکهاي بلاعوض دولت،
فرمت فایل : PPT قابل ویرایش.
تعداد اسلاید : 74 

بخشی از پاورپوینت :
هرگاه نحوه عمل حسابداري کمکهاي بلاعوض دولت در قوانين آمره پيش بيني شده باشد، بايد ضمن رعايت معيارهاي شناخت، از نحوه عمل حسابداري مندرج در متن قوانين مربوط تبعيت کرد.
در صورت عدم تصريح نحوه حسابداري در قوانين آمره، انواع کمکهاي بلاعوض دولت مشروط به رعايت معيارهاي شناخت، به شرح زير صورت سود و زيان شناسايي مي گردد.
شناسايي  کمک بلاعوض به عنوان درآمد يا بدهي
چنانچه هزينه هاي جاري (غير سرمايه اي) که کمک جهت جبران آن اختصاص يافته، قبلا تحمل شده است؛در اين حالت، کمک بلاعوض بايد در صورت رعايت معيارهاي شناخت، بلافاصله در صورت سود و زيان شناسايي شود.
شناسايي  کمک بلاعوض به عنوان درآمد يا بدهي
چنانچه، کليه مخارج جاري که قرار است از محل کمک بلاعوض انجام شود، لازم است بخشي از کمک را تا زمان تحمل اين مخارج به عنوان بدهي تلقي نمود.
شناسايي  کمک بلاعوض به عنوان درآمد يا بدهي
 در ارتباط با نحوه شناخت کمک بلاعوض در مواردي که شرايط کمک مشخص نکند که کمک مزبور در ارتباط با جبران چه نوع مخارجي (سرمايه اي ، جاري يا ترکيبي از اين دو) اعطا شده  و تنها به کاربرد عباراتي از قبيل “کمک به پروژه”، “ترغيب به ايجاد اشتغال” و غيره بسنده کند:
بايد شرايطي را که منجر به پرداخت اقساط کمک از طرف اعطا کننده شده است توجه نمود.
کمکهاي بلاعوض دولت که به علت عدم رعايت پاره اي از شرايط آن، قابل استرداد به اعطا کننده مي شود، بايد طبق استاندارد حسابداري شماره 6 با عنوان “گزارش عملکرد مالي”، تغيير در برآورد حسابداري محسوب شود. 
استرداد کمک بلا عوض دريافتي به شرح زير شناسايي مي شود.
کمکهاي بلاعوض غير پولي
چنانچه کمک بلاعوض دولت به شکل داراييهاي غيرپولي (مانند زمين، ساختمان و سهام شرکتها) به واحد تجاري اعطا شود، کمک بلاعوض بايد به ارزش منصفانه دارايي دريافتي ثبت شود. در مواردي که مبناي ارزشيابي داراييهاي غيرپولي دريافتي در متن قوانين آمره مربوط مشخص شده باشد، کاربرد اين مباني به شرط آنکه موجب انعکاس داراييهاي اهدايي به ارزشهاي بيش از ارزش منصفانه در زمان انتقال نگردد، قابل پذيرش خواهد بود.
نحوه انعکاس کمکهاي بلاعوض در ترازنامه
به جز مواردي که نحوه انعکاس کمکهاي بلاعوض مربوط به داراييهاي ثابت مشهود در قوانين آمره پيش بيني شده است، در ساير موارد که اعمال الزامات اين استاندارد مستلزم شناخت کمک بلاعوض به عنوان بدهي است، مانده اين بدهي بايد تحت عنوان “مانده تعهدات مرتبط با کمک بلاعوض” در صورتهاي مالي انعکاس يابد.
نحوه انعکاس کمکهاي بلاعوض در ترازنامه
کمکهاي بلاعوض دريافتي جهت تحصيل داراييهاي غير جاري که عموما به صورت بنيادي بر عمليات توسعه اقتصادي و فعاليت واحد تجاري موثر مي باشد در اغلب موارد طبق رويه حسابداري مندرج در قوانين ومقررات آمره در بخش حقوق صاحبان سرمايه تحت عناويني از قبيل “افزايش سرمايه دولت” يا “سرمايه اهدايي” منعکس مي شود.
نحوه انعکاس کمکهاي بلاعوض دولت در صورت سود و زيان
آن گروه از کمکهاي بلاعوض دولت که به عنوان درآمد دوره شناسايي مي شوند، با توجه به هدف کمک و ارتباط يا عدم ارتباط آن با فعاليت اصلي واحد تجاري حسب مورد، به عنوان درآمد عملياتي يا غيرعملياتي و در صورت اهميت به طور جداگانه در صورت سود و زيان ارائه مي شود.
نحوه انعکاس کمکهاي بلاعوض دولت در صورت سود و زيان
در مواردي که کمک بلاعوض دريافتي در قالب يارانه جهت جبران بخشي از بهاي تمام شده محصول و يا حبران عدم النفع ناشي ار فروش محصول به قيمتهاي معين پرداخت گردد، اين کمکها به ترتيب به صورت کسر از بهاي تمام شده کالاي توليد شده و افزايش مبلغ فروش در صورت سود و زيان يا در يادداشتهاي توضيحي منعکس مي شود.
دانلود فایل


پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10حسابداري کمکهاي بلاعوض دولت

استاندارد حسابداري شماره 10حسابداري کمکهاي بلاعوض دولت, دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10حسابداري کمکهاي بلاعوض دولت, پاورپوینت در مورد استاندارد حسابداري شماره 10حسابداري کمکهاي بلاعوض دولت, تحقیق استاندارد حسابداري شماره 10حسابداري کمکها,,,

پاورپوینت

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید