پاورپوینت تغليظ و تخليص محلولهاي ليچينگ

پاورپوینت تغليظ و تخليص محلولهاي ليچينگ

پاورپوینت-تغليظ-و-تخليص-محلولهاي-ليچينگ

دانلود پاورپوینت با موضوع تغليظ و تخليص محلولهاي ليچينگ،
در قالب ppt و در 61 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
در موارد ضروري محلوهاي ليچينگ را قبل از بازيابي فلز از آنها به يکي از روشهاي زير تغليظ يا خالص سازي ميکنند.
1- جذب سطحي بر ذغال چوب فعال شده ( Activated Charcoal)
2- تبادل يوني  (Ion Exchange)
3- استخراج با حلال آلي (Solvent Extraction)
فرآيندهاي جذب بر روي کربن فعال و تبادل يوني  به ترتيب در ستونهايي که با کربن فعال و رزينهاي تبادل يوني پرشده اند انجام ميشود.
جذب سطحي روي کربن فعال عمدتا براي تغليظ طلا و نقره از محلول ليچينگ سيانوري به کار ميرود. اين روش ارزان و براي عمل آوري محلولهاي رقيق مناسب بوده و سنتیک واکنش کند است.  دیگر اینکه اين روش براي محلولهاي کدر و ناخالص يا پالپ نيز  قابل استفاده بوده و بنا بر این مرحلة پرهزينة فيلتراسيون حذف ميگردد.
تبادل يوني عمدتا در پرعيارسازي اورانيوم از محلولهاي ليچينگ و نيز براي جداسازي لانتانيدها به طور جداگانه به کار ميرود. اين فرآيند نسبتا گران  بوده و مناسبترين روش براي محلولهاي رقيق ميباشد که معمولا به صورت پيوسته يا نيمه پيوسته اجرا ميشود. امتياز و ويژگي آن امکان استفاده از محلولهاي غير صاف و کدر است و در نتيجه مرحله پرهزينة فيلتر کردن حذف ميشود.
فرآیندهای جذب سطحی بر روی کربن فعال و تبادل یونی به ترتیب در ستونهای پرشده با کربن فعال و رزینهای تبادل یونی انجام میشوند .
دانلود فایل


پاورپوینت تغليظ و تخليص محلولهاي ليچينگ

تغليظ و تخليص محلولهاي ليچينگ, دانلود پاورپوینت تغليظ و تخليص محلولهاي ليچينگ, پاورپوینت در مورد تغليظ و تخليص محلولهاي ليچينگ, تحقیق تغليظ و تخليص محلولهاي ليچينگ, پاورپوینت درباره تغليظ و تخليص محلولهاي ليچينگ, پاورپوینت راجع به تغليظ و تخليص محلول,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید