پاورپوینت مهارت هاي برقراري ارتباط موثر

پاورپوینت مهارت هاي برقراري ارتباط موثر

پاورپوینت-مهارت-هاي-برقراري-ارتباط-موثر

دانلود پاورپوینت با موضوع مهارت هاي برقراري ارتباط موثر،
در قالب ppt و در 13 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مهارت هاي برقراري ارتباط موثر
1-گوش دادن:بسياري از مردم تصور مي كنند كه مهارت گوش دادن دارند؛در حاليكه تفاوت بين گوش دادن وشنيدن را نمي دانند.شنيدن تنها گرفتن ارتعاشات صداست.در حالي كه گوش دادن عبارت از دريافت معني آنچه فرد مي شنود.بطور متوسط يك فرددر هر دقيقه بين 125تا200كلمه حرف مي زندولي مي توانددر همين مدت 400كلمه گوش بدهدهمين امر باعث مي شودكه به هنگام گوش دادن؛مغزمدتي بيكار بماند.اين بيكاري عادت خوبي نيست.(شنونده دچار افكار نابهنجار مي شود)
روش هاي گوش دادن فعال
-تماس چشم ها: هنگامي كه كسي باديگري صحبت مي كند ولي او نگاه نمي كند چه احساسي به شنونده دست مي دهد(بايد اين رفتاررانوعي بي اعتنايي يا علاقگي تعبيرنمود).
-تاييد كردن باتكان دادن سر:از طريق علايم غير گفتاري؛تكان دادن سر در جهت مثبت وتاييد گفته هاي گوينده ونيز نگاه كردن درچشم هاي او؛به وي پيام مي دهيد كه به گفته هايش علاقه مند هستيد.
-از حركت هاوكارهاي انحرافي بپرهيزيد:نبايد بامداد ياخودكار خود بازي كنيد؛نبايد به ساعت مچي خود نگاه كنيدياكارديگري كه جنبه انحرافي دارد بپردازيد چون گوينده فكر مي كندگفته هايش برايت خسته كننده است.
-پرسش هايي را مطرح كنيد:كسي كه به طور جدي به مطالب گوش ميدهد؛در باره مطالبي كه مي شنودپرسش هاييرا مطرح مي كند.كه باعث روشنشدن مطالب وبه گوينده اطمينان مي دهد كهبه حرف هاي او گوش مي دهيد.
-تعبييروتفسير گفته ها:يعني شخص آنچه را شنيده است با بيان وكلمات خودش بازگوكند. مثل (مقصود جنابعالي اين است كه ....يا برداشت من ا فرمايشات شمااين است كه...)
-سعي كنيد حرف شنونده را قطع نكنيد:اجازه بدهيد گوينده مطالب خود راتمام كند.پس از آن به گفته هايش پاسخ دهيددر اين باره به حدس وگمان متوسل نشويد.هنگاميكه حرف گويند ه پايان يافت ؛شما متوجه مقصود او خواهيد شد.
-در صحبت زياده روي نكنيد:
بيشتر مردم به جاي گوش دادن به آنچه ديگران مي گويند؛مي كوشند تانظرات وعقايدخودراابرازنمايندانسان نمي تواندبه صورت همزمان هم صحبت كندوهم گوش دهد.
2-سخن گفتن(پيام هاي كلامي: من نگفتم كه آن راگفتم؛من گفتم كه من نگفتم كه آنراگفتم؛من مي خواهم آن راكاملا روشن كنم.)
در كلاس درس عدم برقراري ارتباط كلامي موثربين معلم ودانش آموزمي تواندمشكلي بوجود بياورد كه از ديد ما نيز پنهان خواهد بودزيراكلمات براي افرادبا توجه به سن وميزان تحصيلات وزمينه فرهنگي معاني مختلف دارند.
3-پيام غير كلامي:گاهي اوقات يك ايما ؛يك اشاره؛يك لبخند يااخموحركاتديگرلز اعضاي بدن مي تواندپيام دهنده باشد.مثال انسان بازبان اندام اجزايبدن مي گويد((به من كمك كنيد؛منتنهاهستم؛درخدمت شما هستم.تنهايم بگذاريد؛افسرده ام)). اگراين حركات باگفتار همراه شود مي تواندپيام كاملتري رابه شنونده منتقل كند.دانش آموزي را كلاس تصور كنيد كه از معلم سوال مي كنداگرآهنگ معلم ملايم وآرام باشددر مقايسه با صداي تندولحن خشن بسيار متفاوت خواهد بود.
4-اعتمادكردن:كرداريا عمل فردمي تواند موجب اعتمادشود زبان عمل ياكرداربسي گوياتراز گفتار است.هنگامي كه رفتار معلم در كلاس باگفتاراو مغايرباشد؛موجب سلب اعتماددانش آموزان خواهد شد.از طرفي اگر معلم مي خواهد دانش آموزان به اواعتمادكنند.بايداو نيزبه آنان اعتمادكندومدامدرصددكشف نقاط ضعف آنان بهمنظور سلب اعتمادنباشد.
دانلود فایل


پاورپوینت مهارت هاي برقراري ارتباط موثر

رمهارت هاي برقراري ارتباط موثر, دانلود پاورپوینت مهارت هاي برقراري ارتباط موثر, پاورپوینت در مورد مهارت هاي برقراري ارتباط موثر, تحقیق مهارت هاي برقراري ارتباط موثر, پاورپوینت درباره مهارت هاي برقراري ارتباط موثر, پاورپوینت راجع به مهارت هاي برقراري ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید