پاورپوینت چگونه کتاب انتخابی خود را در قفسه ها پیدا کنیم

پاورپوینت چگونه کتاب انتخابی خود را در قفسه ها پیدا کنیم

پاورپوینت-چگونه-کتاب-انتخابی-خود-را-در-قفسه-ها-پیدا-کنیم

 دانلود پاورپوینت با موضوع چگونه کتاب انتخابی خود را در قفسه ها پیدا کنیم،
در قالب ppt و در 12 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
به جز مواردی استثنایی، معمولا کتاب های کتابخانه بر اساس موضوع مرتب و سازماندهی می شوند.
 برای حفظ یکدستی میان کتابخانه های مختلف، موضوعاتی که برای کتاب ها تعیین می شوند می بایست از یک فهرست استاندارد انتخاب شوند.
فهرست استاندارد موضوعات،  سرعنوان موضوعی/Subject Heading  نام دارد.
در کتابخانه های پزشکی از فهرست سرعنوان های موضوعی کتابخانه کنگره Library of Congress Subject Heading/LCSH برای موضوعات عموی و سرعنوان موضوعی پزشکی/Medical Subject Heading (Mesh)  برای موضوعات تخصصی پزشکی استفاده می شود.
کتابخانه کنگره آمریکا تهیه کننده سرعنوان های موضوعی و کتابخانه ملی پزشکی آمریکا/ National Library of Medicine (NLM)، تهیه کننده سرعنوان های موضوعی پزشکی است.
چون نوشتن موضوعات انتخاب شده از سرعنوان های موضوعی بر روی عطف کتاب ها و برگه های فهرست نویسی سخت و گیج کننده است، به هر موضوع یک کد اختصاص داده می شود. این کد نماینده موضوع کتاب است و شماره رده /Class Number نامیده می شود.
شماره رده بر اساس یک نظام استاندارد که نظام رده بندی/ Classification System نام دارد انتخاب می شود.
برای این که کتاب هایی که موضوع یکسان دارند از یکدیگر متمایز شوند، کد نماینده عنوان و نویسنده کتاب نیز به شماره رده اضافه می گردد. این کد ترکیبی از حرف و عدد است. به مجموع کدهای نشان دهنده شماره رده و نویسنده و عنوان اثر، شماره بازیابی/Call Number می گویند.
بیشتر کتابخانه های دنیا از یکی از دو نظام رده بندی دهدهی دیویی /Dewey Decimal Classification (DDC) و رده بندی کتابخانه کنگره / Library of Congress Classification (LC) استفاده می کنند. در نظام رده بندی کتابخانه کنگره، بخش خاصی به موضوعات پزشکی اختصاص یافته است که به رده بندی NLM  مشهور است.
کتاب های کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اساس نظام رده بندی کتابخانه کنگره و نظام رده بندی پزشکی آمریکا رده بندی شده اند.
در نظام های رده بندی کتابخانه کنگره و رده بندی کتابخانه پزشکی آمریکا، از حروف برای نشان دادن موضوعات اصلی و از اعداد یا ترکیبی از حروف و اعداد برای نشان دادن موضوعات فرعی استفاده می شود.
دانلود فایل


پاورپوینت چگونه کتاب انتخابی خود را در قفسه ها پیدا کنیم

چگونه کتاب انتخابی خود را در قفسه ها پیدا کنیم, دانلود پاورپوینت چگونه کتاب انتخابی خود را در قفسه ها پیدا کنیم, پاورپوینت در مورد چگونه کتاب انتخابی خود را در قفسه ها پیدا کنیم, تحقیق چگونه کتاب انتخابی خود را در قفسه ها پیدا کنیم, پاورپوینت درباره ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید