پاورپوینت کارخانه کاغذسازی

پاورپوینت کارخانه کاغذسازی

پاورپوینت-کارخانه-کاغذسازی

 دانلود پاورپوینت با موضوع کارخانه کاغذسازی،
در قالب ppt و در 8 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
پیش ازکاغذ
مردمان باستان براى ماندگار كردن نظرهاى خود از كنده‌كارى روى سنگ و چوب و لوح‌هاى گلى بهره مى‌گرفتند.
 سومرى‌ها از هزاره‌ى چهارم پيش از ميلاد بر لوح‌هاى گلى مى‌نوشتند. بابلى‌ها اين روش را از سومرى‌ها آموخته و كتاب‌خانه‌ى بزرگى از لوح‌هاى گلى درست كرده‌ بودند.
نوشتن روى ورقه‌هاى مسى، برونزى و گاهى طلا نيز انجام مى‌شد كه لوح‌هاى زرين دوره‌ى هخامنشى‌ها از نمونه‌هاى آن‌هاست.
دست‌كم از هزاره‌ى دوم پيش از ميلاد، آدميان آموختند كه مى‌توانند از پوست جانوران كاغذ چرمى(پارشمن) بسازند.
ايرانيان روى پوست گاو، گاوميش و گوسفند و رومى‌ها بر پوست خر وحشى مى‌نوشتند.، ايرانيان براى از بين بردن بوى ناخوشايند چرم، در روند ساختن پارشمن، به آن گلاب مى‌افزودند. اوستا را نخستين‌بار روى 12 هزار پوست گاو نوشته بودند.
عرب‌ها نيز روى پوست مى‌نوشتند، اما چون گران بود، تنها براى نوشتن چيزهاى بسيار مهم، مانند قرآن و قراردادها و پيمان‌نامه‌ها از آن بهره مى‌گرفتند.وبیشتر بر استخوان شانه‌ى شتر يا سنگ‌هاى نازك سفيد يا شاخه‌هاى پوست كنده‌ى درخت خرما مى‌نوشتند.
مصريان باستان از نزديك 2 هزار سال پيش از ميلاد ، از گياه پاپيروس، كه گونه‌اى از نى است، كاغذى مى‌ساختند كه به همان نام پاپيروس شناخته ‌شد و امروزه به صورت واژه‌ى Paper در زبان انگليسى ماندگار شده است. مصرى‌ها ساقه‌هاي پاپيروس را به صورت نوارهاى باريكى مى‌بريدند و آن‌ها را به گونه‌اى كنار هم مى‌گذاشتند كه مانند رشته‌هاى پارچه در هم فرو مى‌رفتند. سپس، پاپيروس را در آفتاب خشك مى‌كردند
مردم هندوستان روى برگ و پوست برخى درختان مى‌نوشتند
دانلود فایل


پاورپوینت کارخانه کاغذسازی

کارخانه کاغذسازی, دانلود پاورپوینت کارخانه کاغذسازی, پاورپوینت در مورد کارخانه کاغذسازی, تحقیق کارخانه کاغذسازیپاورپوینت درباره کارخانه کاغذسازی, پاورپوینت راجع به کارخانه کاغذسازی, پاورپوینت آماده کارخانه کاغذسازی, تحقیق در مورد کارخانه کاغذسازی,ppt,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید