پاورپوینت مصرف دخانيات (دود دست دوم) و عوارض آن

پاورپوینت مصرف دخانيات (دود دست دوم) و عوارض آن

پاورپوینت-مصرف-دخانيات-(دود-دست-دوم)-و-عوارض-آن

 دانلود پاورپوینت با موضوع مصرف دخانيات (دود دست دوم) و عوارض آن،
در قالب ppt و در 59 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
استعمال دخانيات روند تنگ شدن عروق يا تصلب شرايين را تسريع مي كند. بيماري هاي قلبي عروقي، سكته هاي مغزي، بيماري هاي تنفسي و بسياري از بيماري هاي كشنده ديريا زود در افراد سيگاري و افرادي كه با آن ها زندگي مي كنند، اتفاق مي افتند . تصلب شرايين موجب باريك شدن شريان هاي پا و در نتيجه درد حين راه رفتن و لنگيدن مي شود كه با ادامه مصرف دخانيات موجب گانگرن (سياه شدن ) عضو و در نهايت قطع انگشتان پا يا اندام خواهد شد.
استعمال دخانيات و سرطان ها
سيگار به عنوان عامل بروز حداقل 14 سرطان مختلف در انسان شناخته شده است كه مهم ترين آن ها عبارتند از : سرطان ريه، سرطان پوست، سرطان لوزالمعده، سر طان مثانه،سرطان خون، سرطان پستان، سرطان حنجره، سرطان كبد و ... سرطان لب ، زبان و دهان در اثر جويدن تنباكو.
تعریف اعتیاد به سیگار۱۹۸۸:
فرد سیگاری؟
 فرد غیر سیگاری؟
هر کار یا عملی که وابستگی به وجود آورد، حال این عمل هر چه که باشد سیگار نیز یکی از مواد اعتیادآور است که کشیدن آن به سرعت باعث وابستگی به آن و دروازه ورود به دنیای اعتیاد است.به عبارت دیگر اعتیاد عبارتست از یک تمایل غیر طبیعی و عودکننده و مزمن نسبت به یک ماده مخدر که فرد نسبت به آن وابستگی جسمی و روحی پیدا می کند.
انواع مواد دخاني
اغلب افراد تصور مي كنند مصرف دخانيات فقط كشيدن سيگار است . در حالي كه هر ماده ويا فرآورده اي كه تمام يا بخشي از ماده خام تشكيل دهنده آن، گياه توتون و يا تنباكو يا مشتقات آن باشد جزء دخانيات محسوب شده و خطرات مصرف سيگار را دارد. بنابراين پيپ، قليان، انفيه مواد دخاني محسوب مي شوند.
توتون همراه با كاغذ، فيلتر و برخي افزودني ها، مواد تشكيل دهنده اصلي سيگار هستند .سوختن اين مواد با هم موجب پديد آمدن بيش از 4500 ماده سمي و 80 ماده سرطان زامي شود. شواهد نشان مي دهند كه مصرف انواع محصولات دخاني (شامل سيگار، پيپ وقليان) به هرشكلي مضر بوده و باعث مرگ و مير و ناتواني مي شود.
قليان » با« توتون ميوه اي » ،« سيگار سبك» عبارات فريبنده اي نظير« آب آن دود مضّر را تصفيه مي كند » مضرات مواد دخاني را كاهش نمي دهد بلكه ، حتي فرد را تشويق به مصرف بيشتر بدون توجه به اثرات مضر آن مي كند و درنهايت منجر به صدمات بيشتري مي شود.
مقایسه خطرات انواع مواد دخانی
سيگار برگ : اين نوع سيگار در واقع توتون پيچيده شده در برگ تنباكو است ومعمولاً مقدار توتون اين سيگارها چند برابر سيگارهاي معمولي و گاهي به اندازه 20سيگار معمولي است.
پيپ : علاوه بر مواردي كه در مورد سيگار ذكر شد، دود ناشي از پيپ در مقايسه با سيگار ، قليايي تر است و بنابراين بدون استنشاق مستقيم در ريه موجب اعتياد درمصرف كنندگان و اطرافيان وي مي شود. ضمناً ميزان توتون استفاده شده در پيپ بيشتر است و دودي معادل سوختن چند نخ سيگار ايجاد مي كند . ثابت شده است مصرف كنندگان پيپ بيشتر به بيماري هاي ريوي و سرطان هاي دهان، سر، گردن،حنجره، مري و ريه مبتلا مي شوند.
دانلود فایل


پاورپوینت مصرف دخانيات (دود دست دوم) و عوارض آن

مصرف دخانيات (دود دست دوم) و عوارض آن, دانلود پاورپوینت مصرف دخانيات (دود دست دوم) و عوارض آن, پاورپوینت در مورد مصرف دخانيات (دود دست دوم) و عوارض آن, تحقیق مصرف دخانيات (دود دست دوم) و عوارض آن, پاورپوینت درباره مصرف دخانيات (دود دست دوم) و عوارض آ,,,

سایر

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید