پرسشنامه چند محوري باليني ميلون سه (MCMI-III)

پرسشنامه چند محوري باليني ميلون سه (MCMI-III)

پرسشنامه-چند-محوري-باليني-ميلون-سه-(mcmi-iii)

دانلود پرسشنامه چند محوري باليني ميلون سه (MCMI-III)،
در قالب word و در 11 صفحه، قابل ویرایش.
تعداد سوالات پرسشنامه : 175

قسمتی از توضیحات این پرسشنامه :
پرسشنامه چند محوري باليني ميلون سه توسط ميلون در سال 1987 تهيه شده است. اين پرسشنامه داراي 175 سئوال است كه به صورت بلي و خير پاسخ داده مي شود. اين پرسشنامه براي افراد 18 سال و بالاتر طراحي شده است. پرسشنامه چند محوري باليني ميلون به منظور سنجش 10 اختلال شخصيت كه در سه خوشه (A,B,C) قرار دارند بكار مي رود. البته شاخص هاي ديگر نيز با استفاده از اين پرسشنامه مورد ارزيابي قرار مي گيرد. اما در اين مطالعه فقط از آيتم هايي كه خوشه B و آيتم هايي كه روايي را مي سنجند استفاده شد.
روش نمره گذاري اين آزمون با استفاده از شيوه خاصي كه مربوط به اين پرسشنامه است صورت مي گيرد. يك آيتم ممكن است در چند زير مقياس دخالت داشته باشد و پاسخ به يك آيتم هم بر اساس دستورالعمل مربوط به هر زيرمقياس نمره گذاري مي شود. گستره نمره گذاري هر آيتم بين يك الي دو متغير است. در اين تحقيق از نمره خام هر آزمون و ميانگين كل هر زيرمقياس استفاده شده است.   
مطالعات مربوط به اعتبار و روایی  MCMI نشان می دهند که این پرسشنامه به طور کلی یک ابزار روانسنجی به خوبی سازمان یافته  است. ضرایب آلفای مقیاس های 20 و 26 MCMI-III بیش از 80/0 و برای مقیاس های افسردگی و وسواس عملی آن به ترتیب بالاتر از 90/0 و پایین تر از66/0است (میلون، 1994، نقل از شریفی، 1386). همچنین برای MCMI-III ضرایب بازآزمایی بالایی با میانه 91/0گزارش شده است. این ضرایب اعتبار باز آزمایی فوق العاده است، اما باید دانست که دامنه فواصل زمانی بازآزمایی بین 5 تا 14 روز بوده است. با توجه به ثبات بلند مدت سبک های شخصیت از لحاظ نظری،بهتر آن است که برای آزمون این سبک ها به بررسی اعتبار بازآزمایی در طول یک فاصله زمانی بلندتر اقدام شود. اگر چنین کاری هنوز برای MCMI-III انجام نشده است،اما مشخص شده بود که اعتبار بازآزمایی MCMI اصلی با متوسط فاصله زمانی 379 روز ضرایبی با میانگین 69/0 برای مقیاس های بالینی را نشان داده است. این نتایج بیانگر سطح متوسطی از ثبات بلند مدت است. راهنمای MCMI-III میانگین 89/0را برای مقیاس های شخصیت و میانگین اندکی بالاتر یعنی 91/0را برای مقیاس های بالینی گزارش کرده است. همبستگی های گوناگونی میان MCMI و ابزارهای مربوط مختلف از جمله پرسشنامه افسردگی بک، پرسشنامه رفتار کلی،آزمون غربال گری میشیگان ،پرسشنامه اضطراب حالت- صفت، فهرست نشانه ها   SCL -90 و MMPI به دست آمده است (میلون، 1994، نقل از شریفی، 1386).

تعدادی از سوالات این پرسشنامه :
1–  اخيراً، حتي صبح ها احساس ضعف و بي حالي مي کنم.
2- براي قوانين و مقررات احترام زيادي قائلم، زيرا از حقوق افراد حمايت مي کنند.
3- به قدري از انجام دادن کارهاي مختلف لذت مي برم که نمي توانم تصميم بگيرم کداميک را اول انجام دهم.
4- بيشتر وقت ها، احساس ضعف و خستگي مي کنم.
5- چون فکر مي کنم، آدم بزرگ و مهمي هستم، برايم مهم نيست که ديگران در مورد من چه فکر مي کنند.
دانلود فایل


پرسشنامه چند محوري باليني ميلون سه (MCMI-III)

دانلود پرسشنامه چند محوري باليني ميلون سه (MCMI,III), پرسشنامه آماده چند محوري باليني ميلون سه (MCMI,III), پرسشنامه در مورد چند محوري باليني ميلون سه (MCMI,III), سوالات پرسشنامه چند محوري باليني ميلون سه (MCMI,III), طراحی پرسشنامه چند محوري باليني مي,,,

پرسش نامه

فایل های جدید

یکی از تب ها رو انتخاب بکنید